maltepe escort tuzla escort porno film mobil porno yerli porno seks hikaye tecavüz porno kuşadası escort denizli escort bodrum escort casino
e KORONAVİRÜSE KARŞI DOĞRU VE DENGELİ BESLENME NASIL OLMALI ?

KORONAVİRÜSE KARŞI DOĞRU VE DENGELİ BESLENME NASIL OLMALI ?

Dünya Sağlık Örgütü’nün artık pandemi olarak kabul ettiği koronavirüs hastalığı (Covid-19) ülkemizde de halk sağlığı tehdidi oluşturmaktadır. Bulaşmasını engelleyecek veya hastalığı tedavi edebilecek herhangi bir gıda olmasa da ; sağlıklı ve dengeli beslenmenin, fiziksel aktivite ve düzenli uyku ile beraber bağışıklık sistemini güçlendirdiği kanıtlanmıştır. Peki bunları nasıl sağlayabiliriz?

KORONAVİRÜSE KARŞI DOĞRU VE DENGELİ BESLENME NASIL OLMALI ?
KORONAVİRÜSE KARŞI DOĞRU VE DENGELİ BESLENME NASIL OLMALI ? admin

Diyetisyen Elif Asana, koronavirüs hastalığına karşı beslenme düzeninde dikkat edilmesi gereken konular hakkında bilgiler verdi.

BERAT ASLAN

PROTEİN VE YAĞ ALINMALIDIR

Bu süreçte uzun süreli detokslardan, hızlı kilo verdiren sağlıksız diyetlerden kaçınmak gerekir.Çünkü kısa süreli diyetler vücudun çalışma şeklini bozarak genel  bağışıklığı düşürür. Virüs süresince bağışıklık sistemini  yüksek tutmakta fayda vardır. Bu süreçte vücuda yeteri miktarda karbonhidrat, protein ve yağ alınmalıdır.

GÜNLÜK SIVI TÜKETİMİ AKCİĞERLER İÇİN ÇOK ÖNEMLİ

Su tüketimi her zaman olduğu gibi bu süreçte de büyük önem taşır. Günlük en az 2.5 litre su içilmelidir. Sağlıklı bir vücudun günlük 2 litre idrar çıkışı olması gerektiğini düşünürsek yaz , kış farketmeksizin vücuda 2 litreden fazla su alınmalıdır.Su akciğerleri rahatlatır, nefes alış verişini kolaylaştırır. Bu süreçte yeterli sıvı alımı ve yeşillik tüketimi kanın sulanmasına da yardımcı olur.

Dilden dile dolaşan sarımsak,soğan gibi besinlerin virüse direkt etkisi henüz kesinleşmemiştir. Sarımsağın da soğanın da antibakteriyel olduğu için vücuda faydası elbette vardır fakat doz önemlidir. Bilindiği üzere sarımsağın fazla tüketimi tansiyonun düşmesine sebep olmaktadır.

KEKİK,ZENCEFİL,ZERDEÇAL,BİBERİYE GİBİ BAHARATLAR KULLANILMALI

Koronavirüse hiç mi iyi gelen bir besin yok. Elbette var fakat bu besin ya da şu besin mucizevidir diyemeyiz. Önereceğim besinler bu süreçte bağışıklığı güçlü tutar ve vücuda antienflamatuar etki yapar.Bu besinlerin başında brokoli,ıspanak,semizotu,pancar gelir. Bunların yanında magnezyum,çinko, D vitamini, probiyotik de yeterli miktarda alınmalıdır.Probiyotik besinler bağırsak sağlığını korur. Süt ürünleri ve lifli gıdalar bunlara örnektir.Kekik,zencefil,zerdeçal,biberiye gibi baharatlardan bu süreçte yardım alınabilir. Bunlar çorbaları hem lezzet açısından hem sağlık açısından güçlendirir.

Tere ve turp önerebileceğim diğer önemli besinler arasındadır.Bu besinler balgam söktürücü özelliklerinden dolayı göğsü yumuşatır ve nefes alış verişini kolaylaştırır.Ayrıca maydanozun da kan sulandırıcı olduğu da unutulmamalıdır.

Bu süreçte vitamin takviyesine gerek yok çünkü  yeterli vitamini besinlerle alabiliriz. Fakat depolarda boşalma varsa ve tahlil sonuçlarında da herhangi bir vitamin eksikliği varsa doktor tavsiyesi ile takviye alınabilir.

DÜZENLİ UYKU DÜZENİNİZ OLMALI

Bu süreçte düzenli uyku ve egzersize de ihtiyacımız vardır. Bunların yanı sıra stres faktörü ne yazık ki birçok hastalığa sebep olabildiği gibi virüsün de etkisini artırır. Bu süreçte stresten de uzak durulması gerekir.Günlük çay,kahve tüketimi de mutlaka sınırlandırılmalıdır.

İhtiyacımız olan en önemli besin sudur. Su içmeyi ihmal etmeyelim. Ülkemizin ve dünyamızın bir an önce coronavirüsten kurtulmasını temenni ediyor sağlıklı günler diliyorum.

Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR X
Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi, Alanya’da yangına müdahale çalışmalarını sürdürüyor
Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi, Alanya’da yangına müdahale çalışmalarını sürdürüyor
Bağlar Belediyesi metruk ve harabe yapılara fırsat vermiyor
Bağlar Belediyesi metruk ve harabe yapılara fırsat vermiyor

diyarbakır marka patent diyarbakır web tasarım diyarbakır evden eve diyarbakır nakliyat diyarbakır şehirler arası nakliyat