Diyarbakır son dakika haberleri, Diyarbakır haberleri, Diyarbakır haber, son dakika gelişmeler, Diyarbakır İlçe Haberleri, anlık en taze haberler yer alıyor.
Advert
Advert

Sağlıklı beslenme tüyoları

Diyetisyen Mehtap Yakut Bağırmaz bu hafta sağlıklı beslenme hakkında tüyolar verdi. Bağırmaz, “Yapılan yemeğin sağlıklı olabilmesi için uygun bir şekilde pişirilmesi çok önemlidir”dedi.

Sağlıklı beslenme tüyoları
Sağlıklı beslenme tüyoları admin
Advert

     Diyetisyen Mehtap Yakut Bağırmaz şöyle konuştu; Yapılan bir araştırmaya göre ev hanımlarının yarısından fazlasının yiyecekleri doğru beslenme ilkelerine uygun olarak pişirmedikleri saptanmıştır. Günümüzde artık yemeklerin sadece lezzet açısından değerlendirilmediği obezite ve birçok kronik hastalıklarında göz önünde bulundurularak pişirme yöntemlerine daha dikkat etmek gerekir. Hareketinde azaldığı günümüzde, obezite ve kronik hastalıklar,hipertansiyon,kalp ve damar hastalıkları vb. Sadece ilaç tedavisi ile yeterli düzeyde tedavi edilememekte bunun için toplumun bilinçlendirilmesi ve zararın minimum düzeye düşürülmesi hedef alınmalı, verilen kilonun korunması daha sağlıklı olmak ve birçok hastalığa (hipertansiyon,obezite ve kalp damar rahatsızlıkları gibi) yakalanmamak için pişirme yöntemleri oldukça önemlidir. Yemekleri lezzetlendirmek için aşırı miktarda yağ ve tuz eklemeyi sınırlamalı bunların yerine salça ve baharatlardan domates,soğan,sarımsak kullanılmalıdır yani yağ ve tuz yerine daha çok baharat ,domates ve sarımsak kullanılmalı böylece yemeğin antioksidan değerini artırmış oluruz. Su oranı yüksek olan sebzeleri mümkün olduğunca kısa sürede çok az su yada susuz pişirmemiz gerekiyor, bunun en önemli sebebi yapılan hata sebzelerin haşlıyarak sularının dökülmesidir çünkü sebzelerin sularının dökülmesi vitamin ve minarel açıdan kaybı arttırır.

               PİŞİRİLME SÜRELERİ KISA TUTULMALI

Sebzelerden faydalanmak için pişirme sürelerini kısa tutmalı parlak ve hafif olmalarına dikkat etmeli böylece sebzelerin vitamin ve mineral değerlerinin antioksidan özelliklerinin korunmasını sağlamaktadır. Yemeğe kullandığımız yağın zeytinyağı,fındık yağı,kanola yağı, mısır özü ve ayçiçek yağı kullanmaya dikkat etmeli bu yağları kullanırken yakmadan kullanmaya özen göstermeliyiz özellikle balığı kızartmadan tüketmeliyiz . Çünkü balığın yapısındaki omega3 yap asitleri kızartma sonucu yüksek kayba uğrar. Yemeklerin yanında kullandığımız ve bizi tok tutan salatayıda mevsimine uygun mevsim sebzelerinden tercih etmeliyiz ve yemek hazırlarken hazırlamalıyız daha önceden hazırlamamız vitamin ve mineral kaybına sebep olur. Yemeklerimizin vazgeçilmezi etlerinde hazırlanma ve pişirme yöntemleri de çok önemlidir. Özellikle ızgara yada mangalda pişirilen etlerin ateşe çok yakın olmaması (etin ateşe 15cm olmalı ) et seçerken yağsız et tercih edilmeli, etli yemeklerin içerisine  ekstra yağ koymamanız sağlık açısından çok önemlidir. Etin içerisinde yağ olduğunu unutmamak lazım.

Reklam
Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR X
Batman’daki orman yangını kontrol altına alındı
Batman’daki orman yangını kontrol altına alındı
Çocukların kavgasına aileler karıştı: 4 yaralı
Çocukların kavgasına aileler karıştı: 4 yaralı
diyarbakır evden eve nakliyat diyarbakır evden eve diyarbakır evden eve nakliyat diyarbakır evden eve nakliyat diyarbakır hindi çiftliği diyarbakır tavuk satışı, lohman Brown Tavuk Satışı, ataks Tavuk Satışı diyarbakır hindi çiftliği mardin evden eve nakliyat şırnak evden eve nakliyat izmir evden eve nakliyat izmir balçova evden eve nakliyat mardin durhanlar turizm diyarbakır evden eve nakliyat diyarbakır evden eve nakliyat diyarbakır evden eve nakliyat diyarbakır temizlik şirketi