Diyarbakır son dakika haberleri, Diyarbakır haberleri, Diyarbakır haber, son dakika gelişmeler, Diyarbakır İlçe Haberleri, anlık en taze haberler yer alıyor.
Advert
Advert

Sağlıklı bir hafta sonu nasıl olmalı?

Genelde diyet yapanların en müzdarip olduğu konulardan biri de hafta sonu kaçamaklarıdır. Diyetisyen Mehtap Yakut Bağırmaz’ın önerileri ile hafta sonları kilo alma derdine son verin!

Sağlıklı bir hafta sonu nasıl olmalı?
Sağlıklı bir hafta sonu nasıl olmalı? admin
Advert

Berat ASLAN

Bağırmaz konu ile ilgili verdi bilgilerde şöyle konuştu; Çoğu insan diyeti sadece pazartesi ile cuma arası yapar yani hafta sonu kendini ödüllendirmek ister bazen bunu biraz abartabiliyoruz. Aslında hafta sonu nasıl beslenmeliyiz hepimizin merak ettiği bir konu doğru ne! Yoğun geçen çalışma haftasından sonra kendimizi arkadaş ortamında sinemalarda eğlenmek için hep yeme içme eşlik eder bunu biraz kaçırdığımızda dikkat ettiğimiz 5 günün acısı biraz çıkar, yani makul ölçülerde tüketim sağlamazsak ve dikkatli olmazsak hele de spora da ara verirsek haftaiçi kaybettiğimiz kiloları geri alırız.

Hafta sonlarını hareketli geçirelim

Hafta sonu hareketi eksiltmeyin yürüyüş, spor, yüzme, piknik, bisiklet binmeyi ihmal etmeyin. Arkadaşlarımız ve ailelerimiz ile yemeğe gideceksek daha tutumlu davranmaya özen gösterelim. Hafta sonunu en güzel değerlendirme yöntemi haftaiçi için yapılacaklar listesi çıkarıp ona göre alışveriş yapmak. O hafta sebze meyve et tüketimi beyaz et ve balık gibi bunları ayarlamak olmalıdır bunu yaparken kesinlikle aç karnına yapmamalıyız. Aç karnına yapılan alışverişte kaçamak yapmak bundan da bişey olmaz demek daha kolay. Hafta sonlarını ne kadar harekeli geçirirsek o kadar verimli olacaktır. Çocuklarımız ile parka gitmek buna sporu eklemek yaptığımız kaçamakları az da olsa tolere edebilir.

Sağlıklı menüler tercih edilmeli

Bağırmaz, "Hafta sonları dıþarda yemek yiyecekseniz sağlıklı menüler tercih etmelisiniz özellikle et tercihinizi yağsız etden yada balıktan yana kullanabilirsiniz ve yanında kullanacağınız salatalara yağ nar ekþisi kullanmayabilirsiniz içecek olarak daha çok ayran tüketebilirsiniz" dedi.

Diyetisten Bağırmaz, "Hafta sonu birçoğumuz kahvaltıya ayrıca özen gösteriyoruz birçoğumuzun belki de en çok kaçamak yaptığı öğün bile olabilir özellikle peynirin miktarına çok dikkat etmeliyiz kahvaltıda daha az tuzlu ve daha az yağlı peynir tercih etmeliyiz yumurtayı haþlanmıþ yada menemen þeklinde tercih etmeliyiz tabi bunların yanında mutlaka yeþilliklerimizi bol tüketmeliyiz. Önemli bir diğer nokta ; ara öğünlerimize dikkat etmeliyiz çünkü ara öğün bir sonraki öğüne hazırlıktır bir sonraki öğünü daha dengeli yememizi sağlar öğün aralarının 4 saatten fazla olmamasına özen göstermeliyiz. Ara öğün seçeneklerimiz sütlü kahve ve 2 ceviz , 1 porsiyon meyve ve probiyotik yoğurt olabilir  ve yeterli miktarda su içmeyi ihmal etmeyelim günlük iki üç litre arası su içmeye bitki çayları kullanmaya özen gösterelim" diye konuştu.

Reklam
Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR X
Hakkari il genelinde çok sayıda kaçak malzeme ele geçirildi
Hakkari il genelinde çok sayıda kaçak malzeme ele geçirildi
Gelin ve damat da kavgaya karıştı, ortalık birbirine girdi
Gelin ve damat da kavgaya karıştı, ortalık birbirine girdi
diyarbakır marka tescil malatya solucan gübresi solucan gübresi, solucan gübresi satışı diyarbakır evden eve nakliyat diyarbakır evden eve nakliyat diyarbakır tavuk satışı, lohman Brown Tavuk Satışı, ataks Tavuk Satışı diyarbakır hindi çiftliği diyarbakır evden eve nakliyat diyarbakır temizlik şirketi