Diyarbakır son dakika haberleri, Diyarbakır haberleri, Diyarbakır haber, son dakika gelişmeler, Diyarbakır İlçe Haberleri, anlık en taze haberler yer alıyor.
Advert
Advert

Spor yapıyorum ama kilo veremiyorum

Spor yapıyorum ama kilo veremiyorum diyorsanız bu yazı tam sizin için. Diyetisyen Mehtap Yakut Bağırmaz bu hafta bu konu ile ilgili sorulara açıklık getirdi.

Spor yapıyorum ama kilo veremiyorum
Spor yapıyorum ama kilo veremiyorum admin
Advert

Spor ve egzersiz, sağlıklı bir hayat için en önemli ancak sadece zayıflama amacıyla yapılan spor ve egzersiz tek başına hem yeterli değildir. Kilo vermek için önce beslenmemize dikkat etmeliyiz. Çünkü kilo vermenin yaklaşık %75-80 doğru beslenerek %20-25 egzersize bağlı. Peki kilo verirken ne yapmalı.  Elbette sağlık sorununuza göre ( eğer bir sağlık sorunumuz var ise) doktorumuza danışarak spor ve beslenmeyi bir arada tutmak çok doğru ve önemli bir karar olacaktır. Elbette spor yaparken beslenmemize nasıl dikkat etmeliyiz bu yazıda bunu konuşalım.

Spordan önce ;  

  Spor yapmadan doğru bir beslenme neden önemli çünkü yetersiz ve yanlış beslenme kas kaybına neden olur

 Spor yapmadan önce çok yağlı şeyler tüketmemeli kişi. Daha çok enerji ihtiyacını karbonhidratlardan sağlamalıyız. Bu enerji ihtiyacını karşılayacak ve spor yaparken kas kaybını engellemek için çok önemli. Örneğin spor öncesi 2 kuru kayısı almak gibi bu performansınızı artıracak ve sporda daha çok enerji harcamanıza yardımcı olacaktır. Ayrıca karbonhidratın yanında alınan protein kas koruması İçin yeterli gelecektir. 

    Spordan  30 dk önce kafein tüketimi metabolizmamızın daha hızlı çalışmasını sağlayacaktır. Ancak kahvenin içine süt ve krema alımı olmamalı. Yani sade kahve tüketimini öneririm.  

     Spor yaparken sıvı kaybı da çok önemli bir sorun. Terleyen vücut hem sıvı kaybına hemde minarel kaybına neden olur ki. Buda bize sorun yaratacaktır. Spordan yaklaşık 1-1,5 saat önce 300-500 ml sıvı almalıyız ve spordan sonra bir maden suyu almak minarel ihtiyaçımızı karşılayacaktır. Ayrıca her 30 dk yapılan egzersiz için yaklaşık 500 ml su içmeye dikkat etmeliyiz 

  Spordan sonra boşalan glikojen depolarını doldurmak İçin ve yine kas kaybını engellemek için meyve ve 1 bardak süt almak hem kas kaybını engellemek için hemde kas yoğunluğunu artırmak İçin önemli bir adımdır. Spordan hemen sonra  ana öğün yapmamaya dikkat etmeliyiz yaklaşık 1-1,5 saat sonra ana öğün almak daha doğru bir davranış olacaktır.

 

  

Reklam
Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR X
Hakkari il genelinde çok sayıda kaçak malzeme ele geçirildi
Hakkari il genelinde çok sayıda kaçak malzeme ele geçirildi
Gelin ve damat da kavgaya karıştı, ortalık birbirine girdi
Gelin ve damat da kavgaya karıştı, ortalık birbirine girdi
diyarbakır marka tescil malatya solucan gübresi solucan gübresi, solucan gübresi satışı diyarbakır evden eve nakliyat diyarbakır evden eve nakliyat diyarbakır tavuk satışı, lohman Brown Tavuk Satışı, ataks Tavuk Satışı diyarbakır hindi çiftliği diyarbakır evden eve nakliyat diyarbakır temizlik şirketi