Diyarbakır son dakika haberleri, Diyarbakır haberleri, Diyarbakır haber, son dakika gelişmeler, Diyarbakır İlçe Haberleri, anlık en taze haberler yer alıyor.
Advert

Diyet programı ile beraber spor yapmanın faydaları

Vücuda alınan ve birçoğu yağ kütlesi olan fazla kilolar enerjisi sınırlı bir diyet ve beraberinde bir egzersiz programı ile verilebilir. Diyetisyen Elif Asana diyet programı ile spor yapmanın faydalarını anlattı.

Diyet programı ile beraber spor yapmanın faydaları
Diyet programı ile beraber spor yapmanın faydaları admin
Advert

 

Diyetisyen Elif Asana yaptığı açıklamada, “Spor olmadan yapılan bir diyet programının tek başına uygulanması kilo verme açısından sağlıklı sonuçlar doğuramayabilir. Düşük kalorili diyet programları uygulanırken bedenin metabolik hızında azalma görülür.F akat bu programla beraber spor yapıldığı

takdirde metabolizma hızında değişim olmaz ve zayıflamak daha kolay ve daha sağlıklı olur.

Egzersiz olmadan yapılan diyet programlarında yağ ile beraber kas kütlesinde de azalma meydana gelebilir.Vücuttan kas kaybedilmesi sağlık açısından yararlı değildir. Bu sebepten dolayı da yine diyet programı ile birlikte mutlaka bir egzersiz programı da olmalı”dedi.

Egzersizin şiddeti de önemlidir

Diyetisyen Asana; “Vücudu yoracak ve organlara zarar verecek egzersizlerden kaçınılmalı bunun yerine daha hafif egzersiz programları tercih edilmeli. Özellikle vücut çalışmak isteyen ve ağır egzersizler yapan bireylerin ise , bu programa uyacak ve vücuda kas kazandıracak diyet programlarını uygulaması gerekir. Bireylerin spor yaparken uyguladığı yanlış egzersiz ve beslenme programlarına da değinmek istiyorum.Birçok birey spor yapmayı ağır çalışarak, veya haftanın belirli günlerinde spor salonuna giderek algılar ve yaşam tarzını buna göre düzenler.Haftanın birkaç gününü spor salonunda ağır

egzersizler yaparak geçiren bireylerde ise,ağır egzersizin yapıldığı ilk yarım saatte kaslarındaki enerji deposu olan glikojen harcanır ve daha sonra yağların yıkımı başlar.Yine bunun beraberinde spor salonunda uzun süre zaman geçiren bireyler ,spor yaparak kaybettikleri enerjiyi spordan

sonra tekrar alır ve daha fazla yemek yemeye yönelerek daha çok kalori almış olur.Bunlar da ne yazık ki doğru bilinen yanlışlar.Yine değinmek  istediğim bir başka nokta ise, birçok bireyin gerek maddi ve gerek zaman sıkıntılarından dolayı spor salonuna gitmeyi tercih etmeyerek hareketsiz bir yaşam sürmesi.Aslında bu sebepler hareketsiz yaşamaya engel değil.Günde ortalama yarım saat yapılan,orta tempoda bir yürüyüşün bile vücuda birçok faydası vardır.

Spor yapmaya zamanı olamayan bireyler için gün içerisinde spor yapmadan hareketli olacağı birkaç tavsiyeden bahsetmek istiyorum; -3 km ve daha kısa mesafelere gidilirken taşıt kullanmak yerine yürüyerek gidip gelmek tercih edilmelidir.Birçok insan yürümek yerine taşıt kullanmayı tercih ederek hareketsiz bir yaşam sürdürürler.Bu şekilde de fazla kilolardan kurtulmak zorlaşır.

-Çalışan bireylerin , çalışırken çay veya kahve tüketmek için bir başkasından istemek yerine kalkıp kendi alması,o kişiye gün içinde hareketlilik kazandırır.

-Ev işlerinin yapılması , bahçe varsa bahçe işleriyle uğraşılması da yine gün içinde hareketlilik kazandırır.

-Apartmanda oturan bireylerin evden çıkarken asansör yerine merdiven kullanmaları ,akraba ziyaretlerine gidip gelirken de yine merdiven kullanmaları bireylere  aktivite kazandırır.

-Yetişkin bireyler 3 veya 4 kglık yükü rahatça taşıyabilir.Bu tarz çanta vb eşyaları kendimiz taşımamız gün içerisinde hareketlilik kazandırır.

-Evin çevresinde herhangi bir yürüyüş alanı yoksa ve yine evde de yürüyüş bandı yoksa ,evde bir odadan diğer odaya gidip gelmek de hareketli bir gün geçirilmesini sağlar. Aslında gün içerisinde yarım saatlik bir zaman dilimini yürüyüşe ayırmak çok zor değildir,bu yarım saatlik yürüyüşler sabah veya akşam olabilir.

Hareket etmek ,kas kütlesinde artışa sebep olduğu gibi kolayca kilo verilmesini de sağlar.Bunların yanında diyabet,hipertansiyon gibi birçok hastalık riskini

ortadan kaldırır.LDL dediğimiz kötü kolesterolün düşmesini ve HDL dediğimiz iyi kolesterolün de artmasını sağlar. Kısaca hareket , yaşam kalitesini artırır.Hareketli ve sağlıklı bir yaşam diliyorum..

Reklam
Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR X
Otomobil ineğe çarptı: 1 yaralı
Otomobil ineğe çarptı: 1 yaralı
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın davetine hazırlar
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın davetine hazırlar
diyarbakır marka tescil malatya solucan gübresi solucan gübresi, solucan gübresi satışı diyarbakır evden eve nakliyat diyarbakır evden eve nakliyat diyarbakır tavuk satışı, lohman Brown Tavuk Satışı, ataks Tavuk Satışı diyarbakır hindi çiftliği diyarbakır evden eve nakliyat diyarbakır temizlik şirketi