maltepe escort tuzla escort porno film mobil porno yerli porno seks hikaye tecavüz porno kuşadası escort denizli escort bodrum escort casino
e Sağlıklı beslenmemiz cildimize parlaklık kazandırır
Reklamı Geç
Advert

Sağlıklı beslenmemiz cildimize parlaklık kazandırır

Diyetisyen Elif Asana bu hafta sağlıklı bir cilt hakkında bilgiler verdi. Sağlıklı beslenmenin öneminden bahseden Asana, sağlıklı bir ciltdin beslenmeyle bağlantılı olduğunu söyledi.

Sağlıklı beslenmemiz cildimize parlaklık kazandırır
Sağlıklı beslenmemiz cildimize parlaklık kazandırır admin

 

Diyetisyen Elif Asana şöyle konuştu, “Beslenme, genel sağlığımızı etkilediği kadar cilt sağlığımızı da etkiler .İyi ve sağlıklı bir beslenme de bize sağlıklı, parlak ve temiz bir cilt kazandırır.

İnsan cildi ,yapılan araştırma sonuçlarına göre , 2 hafta ile 3 ay arasında değişen bir sürede kendini yeniler.Bu yenileme süresi kişiye,yaşa ,cinsiyet vb gibi etmenlere göre değişir.Sağlıklı bir cilt,kendini daha kısa sürede yeniler. Hücreler yenilendikçe , insan cildi daha genç bir yapıya sahip olur.

Bunun temelinde de sağlıklı beslenme yatar. Cildin canlılığı için neme ve ıslaklığa ihtiyacı var.Bunun için de su tüketimi çok önemlidir.Mutlaka her gün en az  2 litre olmak üzere,gerektiği kadar sıvı alınmalıdır.Yeterli oranda protein almayan bireylerde cilt kuruluğu meydana gelir.Protein,yeni hücrelerin sentezlenmesini  sağlar.Bunun için her gün gerektiği oranda (sağlıklı bireyler için %12-15) protein alınmalıdır.Protein kaynağı olarak kurubaklagiller,süt,peynir,yumurta et ve tavuk  gerektiği porsiyonlarda tüketilmelidir”dedi.

Asana, “Protein dışında yağ türü de cilt sağlığı için önemlidir.Elzem olan omega 3 ve 6 yağlarının eksikliğinde ciltte kuruluk oluşur.Bu yağ asitleri ,sürekli değişen deri  hücrelerinin sentezlenmesi için gereklidir.Yapılan çalışmalar bu eksikliklerin deride Sedef Hastalığı denilen bir çeşit cilt bozukluğuna sebep olduğu belirlenmiştir.

Balık,bu eksikliği kapatacak en iyi kaynaktır.Balık dışında ceviz,badem,fındık gibi yağlı tohumlarla da omega 3 ve omega 6 ihtiyacı giderilebilir.Sık sık balık tüketilmediği durumlarda günde 1 kapsül balık yağı tercih edilebilir. Deri oluşumuna katkıda bulunan vitaminlerden biri A Vitaminidir.Yetersizliğinde deri kuru ve pürüzlü olur ve yer yer çatlaklar da görülebilir.Deride selülit de oluşturabilir.

A vitamini deriye iyi geldiği için kozmetik ürünlerinin yapısına da katılır.En iyi kaynağı karaciğerdir. Beraberinde süt ve türevleri ve yumurtadır.Sarı,turuncu ve yeşil sebze ve meyvelerde de A vitamini bulunur.

Bahsettiğim sedef hastalığının tedavisinde etkili olan bir diğer önemli kaynak D Vitaminidir.Düzenli güneşlenme bu eksiği kapatacak v ecilt sağlığına iyi gelecektir. Deri tabakasında yer yer E Vitaminleri yer alır ve cildi güneşin zararlı etkilerinden korur.En iyi kaynağı yeşil yapraklı sebzeler,ceviz,badem ,fındık ve kurubaklagillerdir. Bir diğer vitamin C Vitamini , cildi toparlar ve derinin kendini yenilenmesine yardımcı olur.Hergün tüketilen 5 porsiyon meyve+sebze ile yeterli C Vitamini alınabilir.

B grubu vitaminlerinin eksikliği , cilt bozuklukları dışında saç dökülmelerine de sebep olur.Hepsinden yeteri kadar alınmasında fayda vardır.B Gurubu Vitaminlerinden özellikle B3 vitamini (niasin) akne oluşumunu önler.Yumurta,balık,somon,hindi,süt ,karaciğer,fındık,fıstık gibi besinler B Grubu Vitaminleri yönünden zengindir. Minerallerden Çinko ve Selenyum , deriyi oluşturan epitel dokunun kendini yenilemesinde etkilidir.Antioksidan görevi görür ve vücut savunmasında yer alırlar.Yetersiz

olduğu durumlarda akne ve yara oluşumları ve saç dökülmeleri görülür.Yaraların iyileşme sürecini hızlandırırlar. Beslenme dışında cildin yenilenmesi ve bakımı için evde yapılan doğal peelingler sık olmamakla beraber tercih edilebilir.Zaman zaman kremle de cilt nemlendirilebilir.

Düzenli ve yeterli uyku da cildin kendini yenilenmesine katkıda bulunur.Hareket ve fiziksel aktivitenin de yaşam kalitesini artırmada büyük rolü olduğu unutulmamalıdır. Cildimizi yıpratan ,yaşlandıran ve zarar veren öğelerden korunmanın en önemli yolu sağlıklı beslenmedir.Yeterli ve dengeli beslenme olduğu takdirde cildimiz de sağlıklı bir görünüme sahip olacaktır”diye konuştu.

 

Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR X
Karacadağ’da mevsimin ilk karı yağdı
Karacadağ’da mevsimin ilk karı yağdı
Öğretmenevindeki yangının boyutu gün ağarınca ortaya çıktı
Öğretmenevindeki yangının boyutu gün ağarınca ortaya çıktı

diyarbakır marka patent