e DYT. SÜHEYLA BETÜL TOPAL Neden ara öğün? Diyarbakır son dakika haberleri, Diyarbakır haberleri, Diyarbakır haber, son dakika gelişmeler, Diyarbakır İlçe Haberleri, anlık en taze haberler yer alıyor.
Neden ara öğün?
DYT. SÜHEYLA BETÜL TOPAL

Neden ara öğün?

i


Adından da anlaşıldığı gibi ana öğün saatleri arasında yapılan öğünlere ara öğün denir. Bu öğünler ortalama 150 -200 kcal değerindedir.

Ara öğün yapmanın faydalarına gelirsek;

 

  • Kişinin alması gereken kalori hesabını tamamlayarak yeterli ve dengeli beslenmeye yardımcı olur.
     
  • Kan şekeri ve insülin dengesini düzenleyerek oluşan ani açlık durumlarını önler.
     
  •  Psikolojik olarak oluşan atıştırma hissini doğru seçimlerle baskılamak kilo kontrolüne yardımcı olur.
     
  •  Ana öğünlere çok fazla aç oturmayı önleyerek porsiyon kontrolü sağlar.

    Ancak ara öğünlerde tercih edilen besinlerin türü oldukça önem taşır, yanlış besin kilo verdirmeye yardımcı olmak yerine aksine daha çok şişmanlamaya sebep olabilir. Örneğin gofret, çikolata hazır kek, bisküvi, tarzı şekerli atıştırmalar, pasta, börek tarzı atıştırmalar, gazlı içecekler gibi karbonhidrat içeriği yüksek ara öğünler fazla insülin salgılanmasına, bunun sonucunda hemen acıkmaya, dolayısıyla ana öğünlere fazlaca yüklenmeye neden olur.

    Bu yüzden hem sağlıklı beslenmek, hem de ideal kiloya ulaşmak, yani zayıflamak için kişinin yaşam şekline ve sağlık durumuna göre gerekli sayıda ve doğru ara öğün besinleriyle beslenmesi önemlidir.

    Bir günde kaç öğün yemek yenilmesi gerektiğine gelirsek bu tamamen kişinin kendisine özeldir. Çünkü herkesin gün içerisinde hangi saatlerde acıktığı değişiklik gösterir, bu kişinini kendini dikkatli bir şekilde gözlemlemesiyle ya da beslenme uzmanı tarafından iyi bir değerlendirmeyle tespit edilebilir.

    Genel olarak sağlık problemi olamayan kişiler için ortalama olarak günde 2 kez ara öğün yapmak yeterlidir.

    Ancak diyabet, hipoglisemi (düşük kan şekeri), hamilelik ve hamilelik diyabeti gibi enerji (kalori) ihtiyacının çok olduğu özel durumlarda ise 3 ara öğün yapmak gereklidir.

    Peki ara öğün içerikleri nasıl olmalıdır?

    Ara öğünlerde tercih ettiğiniz besinlerin doğru miktar ve içerikte olması yağ yakımını destekleyeceği gibi yüksek lif içerikli besinlerde sizin daha uzun süre tok kalmanıza yardımcı olarak sindirim sisteminizi de düzenler.

     

 

Meyve ve sebzeler, tam tahıllı ürünler sizin için yüksek lif içeren seçenekler olacaktır. Ayrıca ara öğünlerinizi hazır paketli ürünlerden seçerken, ürünlerin içeriğine dikkat etmenizde fayda var. Çünkü bazı light ürünler, çeşitli miktarlarda şeker ve katkı maddeleri içerebilmektedir. Aynı zamanda doğru hazır ürünleri bulsanız bile, bu ürünlerin miktarını abartmadan tüketmeniz gerekir. Örneğin nasılsa diyet bir ürün diye, birden fazla paket tüketmeniz sizin için doğru olmayarak, gereğinden fazla kalori almanıza sebep olur.

Sizler için ara öğünlerde tüketebileceğiniz ulaşılabilirliği ve hazırlaması kolay alternatif 15 sağlıklı besin...

1. Bir porsiyon (yaklaşık bir avuç içi) taze meyve yanında bir su bardağı süt

2. Beyaz peynir ve domates ile tam tahıllı ekmek türüyle yapılmış yağsız tost yanında şekersiz yeşilçay

3. İki adet kuru incir yanında iki ceviz ve bir su bardağı ayran

4. Bir su bardağı ayran ile 8-10 adet çiğ badem

5. Dört adet etimek, bir kibrit kutusu beyaz peynir ve yanında yağsız söğüş sebze ile isteğe bağlı şekersiz yeşilçay

6. Beyaz peynirli salata yanında iki adet kepekli galeta

7. Dört adet hurma ile yanında iki adet ceviz ya da 6-8 adet fındık/badem

8. Bir su bardağı yağsız patlamış mısır yanında şekersiz çay

9. Tam tahıllı ekmek ile hazırlanmış bol yeşillikli beyaz peynirli sandviç ve yanında şekersiz sevdiğiniz çay çeşidi.

10. İki kare bitter (en az %70 kakaolu) çikolata yanında bir fincan şekersiz türk kahvesi

11. Üç adet(yarım paket) diyet bisküvi(altınbaşak gibi), 1 fincan light sütlü kahve

12. Yarım simit, bir yemek kaşığı labne peynir veya karper peyniri, yanında isteğe bağlı şekersiz sevdiğiniz çay çeşidi

13. Dört yemek kaşığı az yağlı yoğurt üzerine iki yemek kaşığı yulaf ezmesi ve 5-6 adet çilek

14. Bir avuç beyaz leblebi ve bir kutu ayran

15. Bir su bardağı az yağlı süt ile dört yemek kaşığı nesfit/yulaf ezmesi 

Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR X
Hakkari’de 3.Ters Lale ve Uçkun Festivali coşkusu
Hakkari’de 3.Ters Lale ve Uçkun Festivali coşkusu
Sınırda bekleyen şoförlerin iftar telaşı
Sınırda bekleyen şoförlerin iftar telaşı
diyarbakır evden eve, diyarbakır nakliyat, evden eve diyarbakır, diyarbakır asansörlü nakliyat, diyarbakır şehirlerarası nakliyat diyarbakır evden eve, diyarbakır nakliyat, evden eve diyarbakır, diyarbakır asansörlü nakliyat, diyarbakır şehirlerarası nakliyat diyarbakır evden eve, diyarbakır nakliyat, evden eve diyarbakır, diyarbakır asansörlü nakliyat, diyarbakır şehirlerarası nakliyat diyarbakır evden eve, diyarbakır nakliyat, evden eve diyarbakır, diyarbakır asansörlü nakliyat, diyarbakır şehirlerarası nakliyat diyarbakır temizlik şirketleri alanya evden eve, alanya nakliyat, evden eve alanya, alanya asansörlü nakliyat, alanya şehirlerarası nakliyat