?>

27 megavatlık güneş enerjisi santrali için resmi imzalar atıldı

Gaziantep Büyükşehir Belediyesi’nin Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası’nın (EBRD) Yeşil Şehir programına dahil olmasıyla beraber 27 Megavatlık Güneş Enerjisi Santrali Projesi için 17 milyon avroluk kredi ve hibe sözleşmesinin resmi imzaları atıldı..

Ekonomi - 5 yıl önce

Gaziantep Büyükşehir Belediyesi’nin Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası’nın (EBRD) Yeşil Şehir programına dahil olmasıyla beraber 27 Megavatlık Güneş Enerjisi Santrali Projesi için 17 milyon avroluk kredi ve hibe sözleşmesinin resmi imzaları atıldı. Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Konferansı’nda EBRD’nin Yeşil Şehir Programı’na dahil edilen Gaziantep, Büyükşehir Belediyesi öncülüğünde ilk adımı attı. Büyükşehir tarafından kurulması planlanan 27 Megavatlık Güneş Enerjisi Santrali için 17 milyon avroluk kredi ve hibe anlaşmasının resmi imzaları yapılan çevrimiçi toplantıyla Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin ve EBRD Sürdürülebilir Altyapı Yönetici Direktörü Nandita Parshad tarafından imzalandı. 7 milyon avrosu hibe, 10 milyon avrosu kredi şeklinde finanse edilecek santralin, yıllık 48 milyon kilovat saat enerji üretim yapması bekleniyor. Başkan Şahin, EBRD ile yapılan iş birliğinin yeşil dünya için önemli bir adım olduğunu vurgulayarak, “Yeşil dünya için yeşil Gaziantep hazır” dedi. Elektriğini yenilenebilir enerjiden karşılayacak Büyükşehir Belediyesi, kurulacak santral ile birlikte tüm elektrik tüketimini yenilenebilir enerji kaynaklarından sağlayan Türkiye’deki ilk ve tek kurum olacak. “Gaziantep modeli dünya modeline dönüşecek” Yeşil şehir olma yolunda hızlı yol kat etmelerinin çok önemli olduğunu aktaran Fatma Şahin, “EBDR, uluslararası güvenilirliği, müthiş bir altyapısı olan bir kuruluş. Sizinle paydaş olmaktan büyük bir mutluluk duyuyoruz. İnanıyorum ki bu iş birliği bütün dünyaya örnek olacak, Gaziantep Modeli dediğimiz model, sizinle birlikte dünya modeline dönüşecek” dedi. Nandita Parshad ise imza töreninde Gaziantep ile böyle bir anlaşmayı imzalamaktan mutluluk duyduklarını belirterek, “Daha 1 ay önce Yeşil Şehir ilanından sonra bu noktaya gelmek büyük bir başarı. Rekor zamanda bu imzanın atılmasını sağladılar” ifadelerini kullandı.

Haftanın Öne Çıkanları

Hırsızlar, suçluların korkulu rüyası JASAT’tan kaçamadı

2021-12-16 00:00 - Güncel

Türkiye’ye günlük bin İranlı turist geliyor

2021-12-10 00:00 - Kültür Sanat

Dicle’de 111 çiftçiye 33 bin 880 adet badem, ceviz ve fıstık fidanı dağıtıldı

2021-12-16 00:00 - Güncel

Kahramanmaraş’ta açık hava toplantılarına 14 gün kısıtlama

2021-12-14 00:00 - Güncel

Pikapta çıkan yangın, beton mikseri yardımıyla söndürüldü

2021-12-15 00:00 - Güncel

Muş’ta 10 köy ve 21 mezranın yolu ulaşıma kapandı

2021-12-10 00:00 - Güncel

Bingöl’de 20 kilogram amonyum nitrat ele geçirildi

2021-12-13 00:00 - -

Bu karışım şifa

2021-12-09 00:00 - Sağlık

Özel güvenlik hizmeti alınacaktır

2021-12-13 00:00 - -

FÜ’de TÜBİTAK 2209-A Proje yazma eğitimleri verildi

2021-12-16 00:00 - Güncel

İlgili Haberler

Solucan gübresi gelir kaynağı oldu

09:33 - Ekonomi

50 tonluk orkinos avı kotasını 42 günde tamamladırlar

09:35 - Ekonomi

Ekonomiye Yön Verenler zirvesi düzenlendi

09:37 - Ekonomi

TÜRKONFED ve Türkiye İş Bankası’ndan Londra’da girişimcilik diplomasisi

09:38 - Ekonomi

Dolar ve Euro’da Sınırlı Yükseliş

10:06 - Ekonomi

Günün Manşetleri

Silvan’da Öğrenciler Tehlikeli Karayolunda Üst Geçit İstiyor

13:21 - Diyarbakır

Diyarbakır Dahil 24 İlde Uyuşturucu Operasyonu 122 Şüpheli Tutuklandı

12:07 - Diyarbakır

Erken Gelen Sıcaklar Sebze Üreticisini Endişelendirdi

11:10 - Diyarbakır

Diyarbakır'da Barajların Dolması ile Balık Bereketini Artırdı

11:08 - Diyarbakır

Diyarbakır'da Saksağanların Kediye Karşı İnanılmaz Savunması

10:50 - Diyarbakır