?>

90 metre uzatılan Bolu Dağı Tüneli trafiğe açıldı

Yıl içinde heyelan nedeniyle ulaşımın kesintiye uğradığı Anadolu Otoyulu Bolu Dağı Tüneli'nde ki onarım ve yenileme çalışmaları tamamlanarak yapılan tünel araç trafiğine açıldı.

Güncel - 3 yıl önce

 Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, "Olası bir heyelanın ulaşımı olumsuz etkilemesinin önüne geçtik. Tünel uzunluğunu 3 bin 115 metreye çıkardık" dedi.
Uraloğlu, İstanbul-Ankara arasında ulaşım sağlayan Anadolu Otoyolu’nun Bolu Dağı geçişini Ankara istikametinde 25 Eylül 2023 Pazartesi günü trafiğe kapatarak çalışmalara başladıkları belirterek, Kaynaşlı-Abant Kavşakları arasında kalan Bolu Tüneli’nin de dahil olduğu 23 kilometrelik kesimde çok önemli çalışmalar gerçekleştirdiklerini söyledi.
Uraloğlu yapılan çalışmalarla ilgili şu bilgileri paylaştı:  "Otoyolun Ankara istikametinde erişim sağlayan platformunda 3 bin 25 metrelik tünel portalını çelik konstrüksiyon olarak 90 metre uzattık. Tünelin toplam uzunluğunu 3 bin 115 metreye çıkardık. Böylece tünel portalının uzatılmasıyla meydana gelebilecek olası bir heyelanın ulaşımı olumsuz etkilemesinin önüne geçtik. Yine, 3 adet viyadükte 5 adet derz değişimi ile derzlerin üzerine sıvı membran uygulaması yaptık. Orta refüjdeki beton bariyerleri de 3 kilometre boyunca yeniledik. İnşallah, bundan sonra olası bir yoğun yağış döneminde bu kesimde daha önce yaşadığımız olumsuz durumların hiçbirini yaşamayacağız. Bolu Dağı geçişinde bu nedenlerden dolayı trafik kesintisi görmeyeceğiz."
Bakan Uraloğlu, İstanbul ve Ankara arasında önemli bir geçiş noktası olması sebebiyle Bolu’nun ulaşım ağının gelişmesine büyük önem verdiklerini belirterek, son 21 yılda Bolu’nun ulaşım ve iletişim altyapısına 30 Milyar Liranın üstünde yatırım gerçekleştirdiklerini, bölünmüş yol uzunluğunu 173 kilometreden 301 kilometreye, bitümlü sıcak kaplama yol uzunluğunu 192 kilometreden 428 kilometreye çıkardıklarını açıkladı.
Uraloğlu, Bolu’nun transit yükünü azaltacak, trafiği düzenleyecek, Güney Çevre Yolu’nun çok yakın bir tarihte resmi açılışını gerçekleştireceklerini söyledi. Uraloğlu, çevre yoluyla ilgili olarak "Mevcut yol üzerinden sinyalize kavşaklarla dur-kalk yaparak 15 dakikada kat edilen güzergâhtaki ulaşım süresini çevre yolumuz ile 2 dakikaya düşüreceğiz. Zamandan 88 milyon lira, akaryakıttan 22 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 110 milyon lira tasarruf edeceğiz. Karbon emisyonunu da 2,7 ton azaltacağız" diye konuştu. (İLKHA)
Haftanın Öne Çıkanları

Diyarbakır’da 1 kişinin öldüğü, 13 kişinin yaralandığı olayda 5 gözaltı

2023-11-03 01:20 - Diyarbakır

Şanlıurfa'da 1 kilo 800 gram skunk ele geçirildi

2023-11-05 20:20 - Güncel

Yetimler Vakfı, Gazze halkına sıcak yemek dağıtımını sürdürüyor

2023-11-06 15:48 - -

2023’te 13 bin 334 kişi Hafızlık İcazetnamesi aldı

2023-11-06 15:45 - Güncel

Irak'taki direniş: 4 ABD üssünü hedef aldık ve Aksa füzesini ilk kez kullandık

2023-11-06 22:49 - Dünya

Şanlıurfa'da uyuşturucu operasyonu: 4 gözaltı

2023-11-03 11:47 - Güncel

Yolcu minibüsü şarampole devrildi: 1'i ağır, 4 yaralı

2023-11-03 13:15 - Güncel

Türkiye Şeker Fabrikaları işçi alımı yapacak

2023-11-03 14:00 - Güncel

Diyarbakır'da süresiz direniş nöbeti devam ediyor

2023-11-01 16:29 - Güncel

14 günlük yaşam mücadelesini kaybetti

2023-11-07 13:51 - Asayiş

İlgili Haberler

Seyhan Nehri ve çevresindeki kirliliğe vatandaştan tepki

09:59 - Güncel

Fildişi Sahilli gençler düğününde halay ve yöresel oyunlarla ilgi odağı oldu

10:00 - Güncel

Anneler sahaya indi, bağımlılığa kırmızı kart gösterdi

10:01 - Güncel

Duyguları okuyan yerli sistem için ilk adım

10:08 - Güncel

İlk kez yetiştirilen sarımsakta 350 tonluk rekolte

10:09 - Güncel

Günün Manşetleri

Diyarbakır’da Türk Kara Kuvvetleri’nin 2235. Kuruluş Yıl Dönümü Törenle Kutlandı

17:41 - Diyarbakır

Diyarbakır Dahil 29 İlde Siber Suç Operasyonu

16:09 - Diyarbakır

Diyarbakır’daki Zincir Marketlerden İndirim Yarışı

14:39 - Diyarbakır

Diyarbakır Pazarlarında Karpuz 10 TL’ye Kadar Geriledi

14:33 - Diyarbakır

Sıcak Hava Engel Tanımadı

14:29 - Diyarbakır