?>

Adıyaman’da sağlık tesisleri kendi elektriğini üretiyor

Adıyaman’da sağlık tesislerinin kullandığı elektrik enerjisi, çatılara kurulan güneş enerji santralleriyle karşılanıyor..

Ekonomi - 5 yıl önce

Adıyaman’da sağlık tesislerinin kullandığı elektrik enerjisi, çatılara kurulan güneş enerji santralleriyle karşılanıyor. Adıyaman İl Sağlık Müdürlüğü kendi enerjisini üretmek için köy ve ilçelerdeki 8 adet sağlık tesisinin çatısına toplam 130 KW gücünde güneş enerjisi sistemi kurdu. Sağlık tesislerinin enerji giderlerini ortadan kaldırmak için kurulan güneş enerjisi santrallerinin sayısı her gecen gün artıyor. Bugüne kadar 8 sağlık tesisinde güneş enerjisi santralı kuran Adıyaman Sağlık Müdürlüğü, yeni yapılacak Sağlık Müdürlüğü binası da dahil 7 tesisin elektrik enerjisini üretecek. Kurulan 8 tesiste yıllık 277 bin 952 KWH enerji üretiliyor. Bu enerjinin tahmini bedeli ise 294 bin 277 TL. Ayrıca ihalesi yapılan ve bir kısmının inşaat çalışmaları devam eden 5 adet sağlık tesisinin çatısına toplam 461,25 KW gücünde güneş enerji sistemi kurulması ve proje aşamasında olan 2 adet sağlık tesisinin çatısına ise toplam 36,60 KW gücünde güneş enerji sistemi kurulması planlanıyor. Üretilen enerji miktarlarının tesisçe kullanılamayan kısımları için Elektrik Dağıtım Şirketi ile mahsuplaşma yapılması konusunda lisans çalışmaları devam ediyor. Lisans alındıktan sonra üretilen enerji miktarlarının artan kısmı Elektrik Dağıtım şirketine satılacak ve güneşli olmayan günlerde tüketilen enerji mahsuplaşma yöntemi ile bedelsiz kullanılacak. Güneş enerji sistemi, tesisin enerji tüketim miktarları göz önünde bulundurulduğunda, kurulum maliyetini yaklaşık olarak 4 yılda amorti etmesi bekleniyor. Adıyaman Sağlı Müdürlüğü görevlisi Mimar Burcu Görmez Eren, son yıllarda yapılan sağlık kuruluşlarına güneş enerji santrallerini kurduklarını belirterek, “Adıyaman İl Sağlık Müdürlüğü olarak 2018 yılında projelendirerek 2019 yılında hizmete açılan tesislerimizde güneş enerji santralleri kurduk. O yıldan beri üretim yapılıyor. 2019 yılından beri 8 adet tesisimizde güneş enerji santrali kuruldu. Bunların tamamında üretim devam ediyor. Planlanan 5 adet, proje aşamasında 2 olmak üzere 7 adet tesisimize güneş enerji santralı kuracağız. Lisanslamanın sonuçlanması durumunda tesislerin tamamının kendi elektriğini karşılayacak. Tesislerin büyüklüğüne ve fonksiyonuna bağlı olmak kurulan santralin gücüne de bağlı olarak ilerleyen 4 yıl veya 5 yılda kendi maliyetini amorti edeceğini düşünüyoruz” diye konuştu.

Haftanın Öne Çıkanları

Gündüz boya badana, gece spor yaparak vücut geliştirme şampiyonu oldu

2021-04-08 00:00 - Spor

Restore edilen tarihi konak kitap otağına dönüştürüldü

2021-04-13 00:00 - Kültür Sanat

Bakan Akar, Azerbaycan Savunma Bakanı Hasanov ile görüştü

2021-04-07 00:00 - Ekonomi

Ürettiği karavanları ABD’ye ihraç ediyor

2021-04-07 00:00 - Ekonomi

Lise Öğrencilerinden Covıd- 19 ile mücadeleye önemli katkı

2021-04-06 00:00 - Sağlık

Kayısıda ihracat azaldı, gelir yükseldi

2021-04-08 00:00 - Ekonomi

Sadece kalori hesabı yapmak kilo vermeye engel

2021-04-06 00:00 - Sağlık

Multipl miyelom

2021-04-06 00:00 - Sağlık

Baharın gelmesiyle yaban hayvanlarında hastalıklar arttı

2021-04-12 00:00 - -

Kuzuların anneleriyle buluşması renkli görüntüler oluşturuyor

2021-04-13 00:00 - -

İlgili Haberler

Solucan gübresi gelir kaynağı oldu

09:33 - Ekonomi

50 tonluk orkinos avı kotasını 42 günde tamamladırlar

09:35 - Ekonomi

Ekonomiye Yön Verenler zirvesi düzenlendi

09:37 - Ekonomi

TÜRKONFED ve Türkiye İş Bankası’ndan Londra’da girişimcilik diplomasisi

09:38 - Ekonomi

Dolar ve Euro’da Sınırlı Yükseliş

10:06 - Ekonomi

Günün Manşetleri

Silvan’da Öğrenciler Tehlikeli Karayolunda Üst Geçit İstiyor

13:21 - Diyarbakır

Diyarbakır Dahil 24 İlde Uyuşturucu Operasyonu 122 Şüpheli Tutuklandı

12:07 - Diyarbakır

Erken Gelen Sıcaklar Sebze Üreticisini Endişelendirdi

11:10 - Diyarbakır

Diyarbakır'da Barajların Dolması ile Balık Bereketini Artırdı

11:08 - Diyarbakır

Diyarbakır'da Saksağanların Kediye Karşı İnanılmaz Savunması

10:50 - Diyarbakır