?>

Bakan Yumaklı: “Yılda iki kez üzüm hasadı yapılabilecek araştırmada sona gelindi”

Tarım ve Orman Bakanlığı Manisa Bağcılık Araştırma Enstitüsünde araştırma sürecinde olan ve yılda iki kez ürün verebilen seradaki üzüm hasadına katılan Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, araştırmada sona gelindiği müjdesini verdi.

Güncel - 3 yıl önce

Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, Manisa Bağcılık Araştırma Enstitüsünde üzüm hasadına katıldı. Araştırma sürecinde bulunan ve haziran ile aralık ayı olmak üzere yılda iki kez üzüm verebilen serada hasat yapan Bakan Yumaklı, hasat ardından araştırmayla ilgili son aşamalar hakkında bilgi verdi. Üzümün başkenti Manisa’da geliştirilen araştırmada sona gelindiğini ve üretici uygulamalarına geçileceği müjdesini veren Bakan Yumaklı, “Manisa Bağcılık Araştırma Enstitüsündeyiz, burada sofralık üzümle alakalı farklı üretim yöntemlerini bu araştırma enstitümüz uzunca bir süre devam ettiriyor. Bugün itibariyle burada sembolik olarak hasadını yapmış olduğumuz bu ürünlerle alakalı da artık yılda iki kez ürün alınabilecek şekilde arkadaşlarımızın araştırmaları tamamlanmak üzere. Haziran ayında ilk hasadı yapıldı bir de aralık ayında yani yılda iki kez sofralık üzüm hasadı yapılabilecek konuma geldi. Bunun avantajı her şeyden evvel üretim girdileriyle ilgili gübre gibi su gibi girdilerinde yüzde 35’lik bir tasarruf söz konusu. Aynı şekilde zirai ilaç kullanımı burada neredeyse yok denecek kadar az. Yine işçilikle alakalı avantajları var. İklimlendirmeyle ilgili avantajları var. Ürünün olmadığı dönemlerde de örneğin aralık ayındayız üzüm hasadı yapıyoruz. Manisa gibi üzümün başkentinde aynı şekilde sera ortamında üretilebilecek ve yılda iki kez hasat yapılabilecek ürünün araştırmasının sona erdiğini de tamamlandığını da ve bu ürünlerin artık üretilmesiyle alakalı üreticilerin uygulamalarının başlayacağını söylemek isterim. Hayırlı bereketli olsun. Bakanlığımızın bitkisel üretim konularında da hayvansal üretim konularında da araştırma enstitüleri vasıtasıyla ülkemizin geleceği için çok önemli çalışmaları var. Arkadaşlarımızın araştırmaları sona erdikçe bunları üretimin içerisine Türkiye’nin ihracatı için bundan sonraki dönemde sanayinin içerisinde yer almasıyla ilgili gerekenleri yapmış olacağız. Bu araştırmanın yapılması için gayret gösteren bütün arkadaşlarıma teşekkür ediyorum” dedi.
Bakan Yumaklı daha sonra Cuma namazını kılmak üzere enstitüden ayrıldı.
Haftanın Öne Çıkanları

Sağlık çalışanları: İnsanların hizmet ettikleri noktalara bombaların atılması kesinlikle katliam ve soykırımdır

2023-12-03 14:00 - Bölge

Hür Gençlik sabah namazında buluştu

2023-12-02 08:12 - Bölge

Son bir haftada 56 PKK/YPG elemanı öldürüldü

2023-12-07 12:40 - Asayiş

Karabük'te tarihi eser operasyonu: 9 gözaltı

2023-12-02 17:13 - Asayiş

 BİSMİL BELEDİYESİ MACERA PARKI, KAFETERYA, HALI SAHA VE BÜFE KİRALAMA İŞİ

2023-12-04 03:00 - Resmi ilanlar

Siyonist rejim: Son 24 saatte 200 yeri vurduk

2023-12-04 12:18 - Dünya

Dolar-Euro bugün ne kadar?

2023-12-06 08:48 - Ekonomi

Dicle Nehrinde kaybolan kız aranıyor

2023-12-02 20:06 - Asayiş

Güder’den öğrencilere LGS Eğitim Seti

2023-12-03 15:40 - Bölge

Bakan Göktaş: Yaşlı ve engelli aylıklarını hesaplara yatırıyoruz

2023-12-07 10:01 - Siyaset

İlgili Haberler

Tarım ve Orman Bakanlığı'ndan İddialarına Net Yanıt

10:43 - Güncel

Söke’de gübre bayileri denetlendi

09:20 - Güncel

Atakum sahilinde tavşanlar dikkat çekti

09:22 - Güncel

Cumhurbaşkanı Erdoğan’a verilen tarihi tablo Gaziantep’te dokundu

09:23 - Güncel

Kabe’nin kapı örtüsü Millet Cami ve Külliyesi’nde sergileniyor

09:24 - Güncel

Günün Manşetleri

Erken Gelen Sıcaklar Sebze Üreticisini Endişelendirdi

11:10 - Diyarbakır

Diyarbakır'da Barajların Dolması ile Balık Bereketini Artırdı

11:08 - Diyarbakır

Diyarbakır'da Saksağanların Kediye Karşı İnanılmaz Savunması

10:50 - Diyarbakır

Kocaköyspor’dan Tarihi Başarı Namağlup Şampiyon

10:36 - Diyarbakır

Çermik'te turizm bölgesinde temizlik

10:24 - Diyarbakır