?>

Covid-19’u iki kez atlatıp görevlerine dönen sağlıkçılar uyardı: ″Bu işin şakası yok″

Elazığ’da Koronavirüs (Covid-19) hastalığını iki defa atlatarak tekrar görevlerinin başına dönen sağlıkçılar, ikinci kez bu hastalığı geçirebileceklerine inanamadıklarını belirterek kurallara uymayanları, “Bu işin şakası yok, hastalığı bir geçirenin ikinciyi geçiremeyeceğinin garantisi yok” diye uyardı..

Diyarbakır - 5 yıl önce

Elazığ’da Koronavirüs (Covid-19) hastalığını iki defa atlatarak tekrar görevlerinin başına dönen sağlıkçılar, ikinci kez bu hastalığı geçirebileceklerine inanamadıklarını belirterek kurallara uymayanları, “Bu işin şakası yok, hastalığı bir geçirenin ikinciyi geçiremeyeceğinin garantisi yok” diye uyardı. Dünyayı etkisi atında alan ve ülkemizde de etkisini sürdüren Covid-19 pandemisi hayatı bir çok yönden olumsuz etkiledi. Pandemiye karşı bir çok tedbir alınırken toplum sağlığı için en ön safta çalışmalarını yürüten sağlık çalışanları 24 saat aralıksız sahada hem fiziki hem de psikolojik mücadele veriyor. Elazığ Fethi Sekin Şehir Hastanesi Anestezi Yoğun Bakım bölümünde görev yapan ve Covid-19 hastalığına iki kez yakalanıp tedavileri sonrası tekrar görevlerinin başına dönen Anestezi ve Reanimasyon Uzmanı Dr. Necla Dilmen ile Anestezi Teknikeri Mustafa Temiz, yaşadıkları durumu İHA muhabirine anlattı. “Bu işin şakası yok, hastalığı bir geçirenin ikinciyi geçiremeyeceğinin garantisi yok” İlk Covid-19 hastalığını geçirmesinden bir ay sonra bu hastalığa tekrar yakalanması kendisini yıprattığını dile getiren Anestezi ve Reanimasyon Uzmanı Dr. Necla Dilmen, “Bir ay arayla Ağustos ve Eylül aylarında Covid-19 hastalığını geçirdim. İlk Covid-19’a yakalandığımda hafif atlattım ve öksürük şikayetlerim vardı. İkinci Covid-19’u geçirdiğimde inanamadım. Şüphelendim, test yaptırdım ve test pozitif çıktı. Bir ay sonra geçirmiş olmam iyice psikolojik olarak rahatsız etmişti. İkincisi ilkine göre daha ağır geçti. Bu işin şakası yok, bir geçirenin ikinciyi geçiremeyeceğinin garantisi yok ve genci yaşlısına bakmıyor” dedi. “Hem biz risk altındayız hem sizler risk altındasınız” Kurallara uymayanları gördükleri zaman üzüldüklerini dile getiren Uzm. Dr. Dilmen, “Lütfen Bakanlığımızın ve bilim kurulu üyelerimizin önerdiği kurallara uyalım. Hem biz risk altındayız hem sizler risk altındasınız. Kurallara uymayan vatandaşları gördüğümüz zaman sağlıkçılar olarak çok üzülüyoruz. Covid-19 yüzünden yaşadığımız sıkıntılar ve ailesel sıkıntılar ayrı. Meslek olarak Covid-19’lu hastalarla iç içeyiz. İki kere Covid-19 hastalığını geçirmemize rağmen sonuç olarak rahat atlattığımız için Allah’a çok şükür görevimizin başındayız. Ancak vefat eden doktorlarımız, vatandaşlarımız, gencimiz ve yaşlımız var. Böyle bir risk altında olup ailemizden uzak durmak, ailemizin içine girmek ve onlara bulaştırma tehlikesi ile karşı karşıya olmak, bu durum bizi çok yıpratıyor. Lütfen kurallara uyalım. Hem kendinizi hem de bizi riske atmayalım” diye konuştu. “İkinci kez bu hastalığı geçireceğimi düşünmemiştim” Sağlık çalışanları olarak her tülü mücadeleyi vererek bedel ödediklerini belirten Anestezi Teknikeri Mustafa Temiz ise, “Covid-19 sürecinde filyasyon ekibinde görevlendirildim ve yaklaşık 7 ay bu ekipte görev yaptım. Bir ay içerisinde 15 gün arayla iki sefer Covid-19 hastalığı geçirdim. İlkini hafif atlattım denilebilir ama 15 gün sonra bir daha bu hastalığı geçirdiğim zaman feci şekilde ağrılarım oldu. Bunlar eklem, kemik, kas ağrıları ve bütün vücudumda ağrılar oluştu. Covid-19 olduğumu tahmin etmiyordum. Arkadaşlarım bir test yaptırmamı önerdiler. Ben bir kere Covid-19 geçirdiğim için ikincisini tahmin etmiyordum. Bir daha test yaptırdım ve ikincisinde de Covid-19 olduğumu görünce açıkçası şaşırdım. Çünkü ikinci kez bu hastalığı geçireceğimi düşünmemiştim. İkincisi çok ağrılı geçti ve yatağa düştüm. Lütfen Sağlık Bakanlığı’nın ve bilim kurulunun söylemiş olduğu kurallara riayet edin ki en kısa sürede bu hastalığı atlatalım. Bizler de ailelerimizden ayrı kalıyor, sağlığımızdan oluyoruz. Belki de Covid-19 hastalığı bana, çok ciddi etki bırakmadı ama uzun bir süre psikolojik sıkıntısını yaşadım. O yüzden lütfen herkesin kurallara riayet etmesini rica ediyorum” şeklinde konuştu.

Haftanın Öne Çıkanları

Gaziantep’te kısıtlama sessizliği sürüyor

2021-01-03 00:00 - Diyarbakır

Diyarbakırlı matematik öğretmeni, sayı doğrusundaki sayılar arasında boşluklar olduğunu iddia etti

2020-12-30 00:00 - Diyarbakır

Yüksekova da sessizliğini koruyor

2021-01-02 00:00 - Diyarbakır

HDP önünde evlat nöbeti tutan Aysun Adıyaman: ″PKK İslam’ı karalamaya çalışıyor″

2020-12-29 00:00 - Güncel

Elazığ’da inşaatın 3’üncü katından düşen genç yaralandı

2020-12-30 00:00 - Diyarbakır

Galatasaray, Konyaspor deplasmanında

2021-01-04 00:00 - Diyarbakır

Van’da kısıtlama öncesi sokak hayvanları unutulmadı

2020-12-31 00:00 - Diyarbakır

Koronavirüse karşı fitoterapi tedavisi

2020-12-28 00:00 - Diyarbakır

Van’da 80 saatlik kısıtlamanın ikinci gününde denetimler sürüyor

2021-01-02 00:00 - Dünya

Otomobilden hırsızlık yapan şahsı bekçiler yakaladı

2020-12-30 00:00 - Diyarbakır

İlgili Haberler

Diyarbakır 639 Spor Kulübü Yaz Futbol Okulunu Açtı

13:08 - Diyarbakır

Diyarbakır’ın Çınar İlçesinde Trafik Kazası

11:44 - Diyarbakır

Hilal Ay ve Venüs aynı karede 

11:40 - Diyarbakır

Diyarbakır’da Çocuklarla Buluştu

10:39 - Diyarbakır

Dicle Kaymakamından Jandarma Personeline Başarı Belgesi

10:27 - Diyarbakır

Günün Manşetleri

Diyarbakır 639 Spor Kulübü Yaz Futbol Okulunu Açtı

13:08 - Diyarbakır

Diyarbakır’ın Çınar İlçesinde Trafik Kazası

11:44 - Diyarbakır

Hilal Ay ve Venüs aynı karede 

11:40 - Diyarbakır

Diyarbakır’da Çocuklarla Buluştu

10:39 - Diyarbakır

Dicle Kaymakamından Jandarma Personeline Başarı Belgesi

10:27 - Diyarbakır