?>

Kahramanmaraş’ta çöpten üretilen elektrik 15 bin haneyi aydınlatıyor

Kahramanmaraş’ta hayata geçirilen Kürtül Katı Atık Entegre Tesisi’nde şehrin çöpü elektriğe dönüşüyor..

Ekonomi - 5 yıl önce

Kahramanmaraş’ta hayata geçirilen Kürtül Katı Atık Entegre Tesisi’nde şehrin çöpü elektriğe dönüşüyor. Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi tarafından hayata geçirilen "Kürtül Katı Atık Entegre Tesisi" geri dönüşüme ve elektrik üretimine katkı sağlıyor. Büyükşehir Belediyesi kontrolündeki tesiste şehir genelinden toplanan günlük yaklaşık 600 ton atık geri dönüşüm için ayrıştırılıyor. Dönüştürülemeyen atıklar ise Çevre Sağlığı ve Güvenliği Yönetmeliği’ne uygun olarak depolanıyor. Depolanan atıklardan doğal olarak salgılanan metan gazı, otomasyon sistemleri aracılığıyla toplanarak elektriğe dönüştürülüyor. Toplamda 4,8 megavat saat elektrik üretme hacmine sahip tesisle 15 bin hanenin elektrik ihtiyacı karşılanabiliyor. Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma ve Kontrol Dairesi Başkanlığından yapılan açıklamada, “Akıllı şehir planlamacılığı noktasında atıktan elektrik üreten bir teknolojik ve altyapı yeterliliğine sahibiz. Enerji üretimindeki bu yeni yaklaşım ile şehrimizin tabiatını muhafaza etmeyi hedefliyoruz” denildi.

Haftanın Öne Çıkanları

Büyükşehir Belediyesi spor etkinlik ve kurslarına yeniden başladı

2021-05-18 00:00 - Spor

Kanalizasyon ve içmesuyu şebeke döşenmesi yaptırılacaktır

2021-05-12 00:00 - -

Dünyada önlenebilir ölümlerin en sık sebebi Hipertansiyon

2021-05-16 00:00 - Sağlık

Uzman Estetisyen Jiyan Dalmış’tan evde cilt bakımı tavsiyeleri

2021-05-19 00:00 - Sağlık

Ani hava değişimi hasta edebilir

2021-05-19 00:00 - Sağlık

Kaymakam Koç pazar yerlerini denetledi

2021-05-16 00:00 - Güncel

Uzmanlardan vatandaşlara sıcak hava uyarısı: ″Günde en az 2 buçuk litre su tüketin″

2021-05-18 00:00 - Sağlık

Tam kapanma sona erdi, vatandaşlar cadde ve sokakları doldurdu

2021-05-17 00:00 - Güncel

4 kilometrelik sulama kanalını 70 yıldır imece usulüyle temizliyorlar

2021-05-17 00:00 - Güncel

Şanlıurfa’da Covid-19 aşısını yaptıran yaşlılar normal hayata döndü

2021-05-18 00:00 - Güncel

İlgili Haberler

Solucan gübresi gelir kaynağı oldu

09:33 - Ekonomi

50 tonluk orkinos avı kotasını 42 günde tamamladırlar

09:35 - Ekonomi

Ekonomiye Yön Verenler zirvesi düzenlendi

09:37 - Ekonomi

TÜRKONFED ve Türkiye İş Bankası’ndan Londra’da girişimcilik diplomasisi

09:38 - Ekonomi

Dolar ve Euro’da Sınırlı Yükseliş

10:06 - Ekonomi

Günün Manşetleri

Silvan’da Öğrenciler Tehlikeli Karayolunda Üst Geçit İstiyor

13:21 - Diyarbakır

Diyarbakır Dahil 24 İlde Uyuşturucu Operasyonu 122 Şüpheli Tutuklandı

12:07 - Diyarbakır

Erken Gelen Sıcaklar Sebze Üreticisini Endişelendirdi

11:10 - Diyarbakır

Diyarbakır'da Barajların Dolması ile Balık Bereketini Artırdı

11:08 - Diyarbakır

Diyarbakır'da Saksağanların Kediye Karşı İnanılmaz Savunması

10:50 - Diyarbakır