TRC2 Bölgesi’ndeki (Diyarbakır ve Şanlıurfa) köy okullarında görev yapan öğretmenler için kırsalda eğitim kalitesini artırmaya yönelik önemli bir adım atıldı. Karacadağ Kalkınma Ajansı koordinasyonunda, Diyarbakır ve Şanlıurfa İl Milli Eğitim Müdürlükleri ile Köy Okulları Değişim Ağı (KODA) iş birliğinde yürütülen "Kırsalda Bütünsel ve Kapsayıcı Eğitim Kapasite Artışı Programı" çerçevesinde hayata geçirilen “Köyde Değişim: Eğitimde Yenilikle Başlar” Projesi, yeni bir aşamaya geçti.
Geçtiğimiz dönemlerde 400 öğretmenin katılımıyla iki günlük Bütünsel Eğitim Programı ve ardından 120 öğretmenin dahil olduğu dört günlük Temel Eğitim Programı başarıyla tamamlanmıştı. Şimdi ise 60 köy öğretmeni, projenin üçüncü aşaması olan Eğitici Eğitimi Programı’nda bir araya geldi. Eğitime katılanların 37’si Diyarbakır’dan, 23’ü ise Şanlıurfa’dan.
3 Temel Alanda Uzmanlık Eğitimi
Program kapsamında öğretmenlere; aile eğitimi, sınıf yönetimi ve özel gereksinimli çocuklarla çalışma başlıklarında iki günlük yüz yüze eğitimler veriliyor. Ocak ayına kadar devam edecek çevrim içi oturumlarla bilgiler pekiştirilecek, öğretmenlerin mesleki becerileri güçlendirilecek.
Eğitim süreci sonunda öğretmenler, kendi okullarında ve çevrelerindeki meslektaşlarına rehberlik edebilecek donanıma sahip olacak. Aynı zamanda ailelerle daha etkin iş birliği yürütebilecek ve özel gereksinimli öğrenciler için kapsayıcı eğitim uygulamalarını yaygınlaştırabilecekler.
“Eğitimde Yenilik Kırsaldan Başlıyor”
Proje hakkında bilgi veren Diyarbakır İl Milli Eğitim Proje Koordinatörü Nevzat Can, kırsaldaki öğretmenlere yönelik bu eğitimlerle köy okullarında eğitimin niteliğinin artmasını hedeflediklerini belirtti. Can, “Her biri köy okullarında görev yapan öğretmenlerimiz, öğrendikleri çağdaş eğitim tekniklerini sınıflarına taşıyarak büyük bir dönüşüm başlatacak” dedi.
KODA Eğitici Eğitmeni Esra Yıldırmış ise, sürecin sadece bu eğitimlerle sınırlı kalmayacağını belirterek, “Yaklaşık dokuz ay sürecek bu program sayesinde öğretmenlerimiz hem çevrim içi destek alacak hem de tekrar bir araya gelerek uygulamalarını pekiştirme fırsatı bulacak” ifadelerini kullandı.
Sınıf yönetimi eğitimi veren Melike Özer Küçükdevlet de, kırsalda görev yapan öğretmenlerle etkileşim içinde geçen eğitimin oldukça verimli olduğunu belirtti. Küçükdevlet, “Sınıf içi rutinlerden etkili iletişime, ölçme-değerlendirmeden aktif öğrenmeye kadar birçok konuya değindik. Öğretmenlerimiz gerçekten hazır ve heyecanlı” diye konuştu.
Öğretmenlerden Tam Not: “Kendimize Çok Şey Katıyoruz”
Proje katılımcılarından Şanlıurfa Akçakale’de görev yapan ilkokul öğretmeni Ayşe Nur Gülçiçek, tüm süreçlerin dolu dolu geçtiğini vurgulayarak, “Başından beri üç aşamayı da yaşadık. Burada ve anda olmanın ne kadar kıymetli olduğunu görüyoruz. Kendimize çok şey katıyoruz, mutluyuz” dedi.