?>

Öğrenciler Nasa sergisiyle uzaya yolculuğunu keşfetti

Engelsiz Yaşam Merkezi öğrencileri, Engelliler Haftası dolayısıyla, Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Müzeyyen Erkul Bilim Merkezi’nde açılan dünyanın en büyük gezici uzay sergisi olan Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi’nin (NASA) Uzay Sergisi’ni gezdi..

- - 4 yıl önce

Engelsiz Yaşam Merkezi öğrencileri, Engelliler Haftası dolayısıyla, Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Müzeyyen Erkul Bilim Merkezi’nde açılan dünyanın en büyük gezici uzay sergisi olan Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi’nin (NASA) Uzay Sergisi’ni gezdi. İnsanoğlunun yarım asırdan daha uzun süren uzay yolculuğuna şahit astronot ve kozmonotların kullandığı araçlarda bulunan malzemeleri, yemek aparatları, kıyafetlerin sergilendiği, ay taşına dokunulabildiği NASA sergisi özel misafirlerini ağırladı. 10-16 Mayıs Engelliler Haftası dolayısıyla, Engelsiz Yaşam Merkezi’nde eğitim ve tedavi gören öğrenciler, uzayı keşfeden araçları, ekipleri ve arkasındaki bilim insanlarını tanıdı, kullandıkları malzemeleri hem gördü hem de öğrendi. Çocukların hayal dünyasında farklı bir pencere açmayı, insanlığın uzay macerasını keşfetmeleri ve bilime ilgilinin oluşması hedefleniyor. Program hakkında bilgi veren Engelsiz Yaşam Merkezi Etkinlik Sorumlusu Asiye Parsak, engelliler haftası sebebiyle farklı bir çalışma yapmak istediklerini belirterek, “İlk başta bizde çocuklarımızın nasıl bir tepki vereceğini bilmiyor ve merak ediyorduk. ‘Bilim’ zaten büyükleri dahi heyecanlandıran sihirli bir sözcük. Girdiğimizde çok iyi karşılandık. Roket ve uçak modellerini gördüler ve heyecanlandılar. Rehberler eşliğinde sergi gezdirildi. Çocuklar uzaya çıkan ilk hayvanları görüp tanıttılar, mutlu oldular. Ziyaret sonunda çocuklar ‘Bizde uçalım’, ‘Bizde uzaya gidelim’, ‘Bende roket yapacağım’ dediler. Uzayla ilgili kafalarında bir hareketlilik oluştu. Onlar için farklı bir bakış açısı oldu. İlgisi olan çocuklarımız okullarını ve mesleklerini buna göre tercih edebilirler” ifadelerini kullandı. 4 ay boyunca ziyarete açık Dünya yolculuğunun Türkiye durağında İstanbul’dan sonra Büyükşehir Belediyesi’nin girişimleriyle 23 Nisan’da açılan sergi 4 ay boyunca Gaziantepliler ve komşu illerdeki meraklılarıyla buluşacak.

Haftanın Öne Çıkanları

Laboratuvar sarf malzemesi satın alınacaktır

2022-05-10 00:00 - -

Manisa Organize Sanayi Bölgesinde fabrika yangını

2022-05-10 00:00 - Güncel

DEAŞ’a video ve fotoğraflarla darbe: 10 gözaltı

2022-05-10 00:00 - Güncel

Türkiye’nin Paris Başkonsolosluğu’na bombalı saldırı

2022-05-12 00:00 - Dünya

Bulanık’ta ″TÜBİTAK 4006 Bilim Fuarı″ sergisi

2022-05-13 00:00 - Ekonomi

Erciş’te yağmur ve dolu yağışı

2022-05-10 00:00 - Güncel

Elazığ’da Kanatlı Barajı tam doluluğa ulaştı

2022-05-11 00:00 - Ekonomi

SANKO Okulları öğrencilerinin yüzmede Türkiye başarısı

2022-05-13 00:00 - Spor

Göçerler fırtınaya takıldı, 11 saatlik çalışma ile kurtarıldı

2022-05-10 00:00 - Güncel

Uyuşturucu operasyonlarında 6 kişi tutuklandı

2022-05-10 00:00 - Güncel

İlgili Haberler
Günün Manşetleri

Akademi 2. Grup Kampı Sona Erdi

15:36 - Diyarbakır

Amedspor'dan Süper Lig Öncesi İlk Transfer

15:24 - Diyarbakır

Diyarbakır'da Çocuklar İçin Anlamlı Organizasyon

14:24 - Diyarbakır

Suriye’nin Yeniden İnşası Diyarbakır Sanayisine Yeni Pazar Açıyor

13:53 - Diyarbakır

Bağlar'da Buğday Tarlalarını Alevler Sardı

13:50 - Diyarbakır