?>

Şanghay’da uygulanan 2 aylık karantina sona erdi

Çin’in nüfusu en yüksek olan şehri Şanghay’da artan korona virüs vakaları nedeniyle 2 aydır uygulanan karantina, düşük risk grubundaki bölgelerde kaldırıldı..

Dünya - 4 yıl önce

Çin’in nüfusu en yüksek olan şehri Şanghay’da artan korona virüs vakaları nedeniyle 2 aydır uygulanan karantina, düşük risk grubundaki bölgelerde kaldırıldı. Çin’in ekonomi merkezi Şanghay kentinde Covid-19 vakalarının artışa geçmesi üzerine getirilen karantina uygulaması, 2 ayın ardından sona buldu. Düşük risk grubundaki bölgelerde halk kendini dışarı attı. Kentin simgesi olan Bund nehrinin kıyısına akın edenler fotoğraf çektirmeyi ihmal etmedi. Şehir içi toplu taşıma ve taksiler yeniden çalışmaya başlarken, kent sakinlerinin kendi araçlarını kullanmasına da izin verildi. Mağazalar, alışveriş merkezleri yüzde 75 kapasiteyle açıldı. Şanghay Belediye Sözcüsü Yin Xin gazetecilere yaptığı açıklamada, "Bu, çok uzun zamandır hayalini kurduğumuz bir gün. Herkes çok fedakarlık yaptı. Bu gün zor kazanıldı ve bunu korumalıyız. Aşina olduğumuz ve özlediğimiz Şanghay’a tekrar hoş geldiniz" dedi. Belediye Başkan Yardımcısı Zong Ming ise, “Salgın etkili bir şekilde kontrol altına alındı” ifadesini kullandı. En büyük hastane kapatıldı Kentte korona virüs vakalarındaki artışla mücadele çerçevesinde Ulusal Sergi ve Kongre Merkezi’nde kurulan ve 9 Nisan’da hasta kabulüne başlayan sahra hastanesi de kapatıldı. Salgın sırasında megakentteki 174 binden fazla kişi, sahra hastanesinde tedavi gördü. Yürürlükte olan kurallar Şehirden ayrılmak için yetkililerden izin alınması şartı ve maske kullanma zorunluluğu ise devam ediyor. Ayrıca evlerinden çıkanların bazı mekanlara giriş için akıllı telefonlarından sağlık kodunu göstermeleri gerekiyor. Toplu taşıma araçlarını kullanmak veya banka, alışveriş merkezi gibi yerlere girmek isteyenlerin de son 72 saat içinde yapılmış PCR testinin negatif olması şart. Başka bir şehre seyahat edenlerin ise dönüşlerinde 7-14 gün karantina ile karşı karşıya kalacak şekilde Şanghay’dan ayrılmalarına yönelik kısıtlamaları sürüyor. Sinemalar, müzeler ve spor salonları da kapalı kalmaya devam ediyor. Hayat tam olarak salgın öncesi normale dönmezken, orta ve yüksek riskli bölgelerdeki (en az 650 bin kişi) karantina uygulaması sürüyor. Öte yandan Şanghay’da korona virüs vakalarının artış göstermesinin ardından 1 Nisan itibariyle karantina uygulanması kararı alınmıştı.

Haftanın Öne Çıkanları

Siirt’te elektrik akımına kapılan bir kişi öldü

2022-05-30 00:00 - Güncel

Batman’da Bilim Fuarı’na yoğun ilgi

2022-05-27 00:00 - -

Cudi’de hava operasyonu başladı

2022-05-28 00:00 - Güncel

Engelli çocuklar el sanatları sergisinde doyasıya eğlendi

2022-05-27 00:00 - Güncel

Elazığ ‘da 11 okuldan 670 öğrenci ve 39 öğretmene siber farkındalık eğitimi verildi

2022-06-01 00:00 - Güncel

Son iki yılda gençlerde kalp krizi oranında yüzde 20 artış

2022-05-30 00:00 - Sağlık

Siirt’te doktor balıklar şifa dağıtıyor

2022-05-31 00:00 - Sağlık

Sayılı illerde yapılan ameliyat Mardin’de ilk kez gerçekleştirildi

2022-05-27 00:00 - Sağlık

Hastanede eğitim

2022-05-30 00:00 - Sağlık

Meşhur araban sarımsağında hasat zamanı

2022-05-31 00:00 - Ekonomi

İlgili Haberler

Deprem Felaketi: Can Kaybı 164'e, Yaralı Sayısı 971'e Yükseldi

16:46 - Dünya

Venezuela'da Deprem bilancosu ölü sayısı 164'e Yükseldi

14:56 - Dünya

Kavurucu Sıcaklar Alarm Veriyor 60 Vilayette Turuncu Uyarı

15:41 - Dünya

Münbiç Yakınlarında Saldırı 2 Asker Öldü Bölgede Soruşturma Başlatıldı

13:44 - Dünya

5,5 Büyüklüğünde Deprem

14:44 - Dünya

Günün Manşetleri

Amedspor’dan Savunmaya Güç Takviyesi

01:54 - Spor

Silvan’da Korku Dolu Anlar

01:50 - Diyarbakır

Akademi 2. Grup Kampı Sona Erdi

15:36 - Diyarbakır

Amedspor'dan Süper Lig Öncesi İlk Transfer

15:24 - Diyarbakır

Diyarbakır'da Çocuklar İçin Anlamlı Organizasyon

14:24 - Diyarbakır