Bazı besinlerin tüketilmesi, insan zekasını, hafızasını ve dikkatini güçlendirebilir. Nöroşirurji Uzmanı Op.Dr.Kerem Bıkmaz, beyin sağlığını besleyen ve hafızayı güçlendiren besinler hakkında bilgi verdi.

Kalp krizi geçiren hasta Diyarbakır’da hayata tutundu Kalp krizi geçiren hasta Diyarbakır’da hayata tutundu

Dr.kerem Bikmaz

ÜZÜM

Üzüm, dopamin salgısını artırarak problem çözme yeteneğini geliştirir. Ayrıca bor bakımından zengin olmasıyla beyin sağlığı için önemlidir.

YUMURTA

Yumurta, büyüme ve gelişimde olduğu kadar beyin için de önemli bir protein kaynağıdır. Özellikle hafıza için gerekli olan vitaminleri içerir.

YABAN MERSİNİ

Yüksek antioksidan içeriğiyle yaban mersini, beyin sağlığını korur ve hafızayı güçlendirir. Ayrıca stresle mücadele eder ve sinir hücrelerini olumlu yönde etkileyerek unutkanlığa karşı korur.

BADEM

E vitamini açısından zengin olan badem, beyinde yaşlanmayı geciktirir ve sağlıklı bir beyin için önemlidir. Beyin gelişimi ve sağlığı için harika bir seçenektir. Ayrıca fındık, ceviz, fıstık, ay çekirdeği gibi besinler de beyin sağlığı için önemlidir.

KİVİ

Kivi, antioksidan bakımından zengindir ve damar ile beyin sağlığı için önemlidir. Beyin gücünü artırır ve belleği destekler. Ayrıca portakalın C vitamini içeriğinden daha fazla C vitamini ve muz kadar potasyum içerir.

TAZE FASULYE

Folik asit açısından zengin olan taze fasulye, beyin hücreleri üzerinde olumlu etkilere sahiptir. Bu etkilerin yaşlanmayla birlikte de devam ettiği gözlemlenmiştir.

KIRMIZI SOĞAN

Kırmızı soğan, içerdiği hafıza güçlendirici bileşenlerle zihni canlandırır.

ELMA

Elma, içerdiği güçlü antioksidanlar sayesinde Alzheimer ve hafıza kayıplarına karşı koruma sağlar. Günlük olarak bir elma tüketmek önerilir.

Kaynak: FIRAT KARAHAN