Birçoğumuzun aklından “Dişlerimi fırçalıyorum zaten, diş ipi kullanmam gerekli mi ?” sorusu geçmiştir mutlaka.

Ağız sağlığımız söz konusu olduğunda koruyucu tedaviler maalesef çok yaygın değil ve toplumun büyük bir bölümünde diş problemleri görülüyor. Bu nedenle ağız ve diş sağlığı için diş ipi kullanımı gibi sağlıklı alışkanlıkları hayatımıza katmak gerekiyor.

Kronik yorgunluk da lejyoner hastalığı da klimadan kaynaklanıyor! Kronik yorgunluk da lejyoner hastalığı da klimadan kaynaklanıyor!

Kısa bir cevap verecek olursak; evet gerekli. Diş ipi kullanmayı destekleyecek 6 neden şunlardır;

Dental plağı elimine eder: Birçoğumuzun her gün diş fırçalama alışkanlığı var. Bu gerçekten çok güzel bir şey. Ama maalesef yeterli değil. Özellikle her dişin arasını temizlemek sadece diş fırçalayarak mümkün olmaz. Her gün diş ipi kullanarak bu bölgelerde plak birikimini engelleyebilirsiniz. Dişlerinizin sararmasını ya da renklenmesini engelleyeceksiniz.

Diş çürüklerinden korur: Dünya Sağlık Örgütüne göre erişkin nüfusun neredeyse tamamı diş çürüğü problemi yaşıyor. Sadece bu istatistik bile diş ipi kullanmaya başlamak için yeterli bir sebep bence. Çürükler; bakteri, asit ve tükürükten oluşan plak adı verilen birikintiler nedeniyle oluşur. Dişlerinizi ve dişlerin arasını temiz tutarsanız çürüklerden de korunabilirsiniz.

Dişeti sağlığınızı korur: Çürüklerden korumasının yanında, dişeti hastalıklarına karşı savaşmak için de diş ipi kullanmak gereklidir. Dişeti hastalıklarının ilk belirtisi gingivitistir. Dişetlerinde kızarıklık, şişlik ve iritasyon , kötü ağız kokusu ve fırçalarken kanama şeklinde kendini gösterir. Buna neden olan en önemli şey ise kötü ağız hijyenidir. Yani günlük fırçalamanıza diş ipi kullanımını da ekleyerek diş ve dişetlerinizi temiz tutabilir ve dişeti hastalıklarından korunabilirsiniz.

Diyabet riskinizi azaltır: Evet yanlış okumadınız. İlk üç neden kadar direk ilgili olmasa da diyabet ve diş sağlığı arasında önemli bir ilişki vardır. Ağız hijyeni alışkanlıklarınız iyi değilse, dişeti hastalıklarına daha yatkın olursunuz. İlerlemiş dişeti hastalıkları vücudun insüline direncini artırabilir ve dolayısıyla diyabet riskinizi de artırmış olur.

Kötü ağız kokusunu engellemeye yardımcı olur: Kötü ağız kokusundan yakınanlar bununla başa çıkmak için tüm yolları denemeye hazırdır. Diş ipi kullanmak bunlardan biridir. Çünkü ağız kokusunun nedenlerinden biri fırçalayarak uzaklaştıramadığımız dişler arasında kalan bakteri plağıdır.

Kalp hastalıklarından korur: Son olarak diş ipi kullanımı kalp hastalıklarından da korur. Nasıl mı? Yine tamamen dişeti sağlığı ile ilgili. Gingivitis olduğunda, dişetleri kanamaya çok yatkındır ve bu nedenle bakterilerin kana karışma olasılığı vardır.

Bakteriler kan akımına karıştığında hasar büyük olabilir. Pıhtıdan kalp krizine kadar giden durumlar oluşabilir. Günde iki dakikanızı ayırarak hepsinden korunmaya değmez mi ?

İlk başta gereksiz bir iş gibi görünebilir. Çoğu gün diş ipi kullanmak aklınızdan bile geçmeyebilir. Bu çok normal. Yeni bir alışkanlık edinmek kolay değildir. İlk birkaç hafta bir hatırlatıcı kurmak yardımcı olabilir ya da devamlı görebileceğiniz bir yere postitler yapıştırmak da yapılabilir. Vazgeçmezseniz zamanla günlük rutininize yerleşeceğine emin olabilirsiniz. 

Kaynak: İLKHA