<div>Diyarbakır’da eğitim alanında uygulamalı öğrenme yöntemleri ön plana çıkıyor. Öğrencilerin, teorik bilgileri sadece kitaplardan değil; tarihi ve kültürel yerleri ziyaret ederek pekiştirmesi amaçlanıyor. Bu kapsamda Diyarbakır'da eğitim faliyeti yürüten özel bir kolejin öğretmenleri, öğrencilerini Hz. Süleyman Camii’ne getirerek hem İngilizce pratiği yapmalarını hem de tarihi değerleri yakından tanımalarını sağladı. </div> <div></div> <h3>“Tarihi bilgiyi yaşatarak öğretmek kalıcılığı artırıyor” </h3> <div>Okul öğretmeni Adem Özbek,düzenledikleri etkinliğin amacını şu sözlerle anlattı: “Öğrencilerimizi Hz. Süleyman’a hem İngilizce pratiklerini geliştirmek hem de tarihi ve kültürel değerlerimizi gezerek bizzat görmelerini sağlamak amacıyla getirdik. Çocuklarımız tarih bilgisini genellikle kitap üzerinden, teorik bir şekilde fotoğraflarla tanıyorlar. Ancak uygulamada bu bilgiler çabucak unutulabiliyor.” </div> <div></div> <h3> “Gezerek öğrenmek bilginin kalıcılığını sağlıyor” </h3> <div>Özbek, teorik bilginin uygulamayla desteklenmesinin önemine vurgu yaparak şöyle devam etti: “Eğitimde teorik bilginin pekiştirilmesi için öğrencilerin gezerek, dokunarak, anı oluşturarak öğrenmesi biz eğitimciler için son derece önemli. Kitap üzerinden sadece okunan bir bilgi unutulabilir ancak bizzat gidip yaşayarak, gezerek gördükleri bilgi anı oluşturdukları için kalıcı hale geliyor. Bu nedenle düzenlenen öğrenim amaçlı etkinlikler, öğrencilerin tarihi ve kültürü yakından tanımalarına büyük katkı sağlıyor.” </div> <div></div> <h3> Öğrenciler hem öğreniyor hem keşfediyor </h3> <div>Öğrenciler de, Hz. Süleyman Camii ve çevresindeki tarihi yapıları gezerek hem İngilizce konuşma pratiği yaptı hem de Diyarbakır’ın kültürel mirasını yerinde tanıma fırsatı buldu. Öğrenciler, eğlenceli geçen gezi sırasında öğrendiklerini uygulama şansı yakalayarak unutulmaz bir deneyim yaşadı. </div>