USD
00,00
EUR
00,00
USD/EUR
1,000
ALTIN
0.000,00
BİST
0.000,00

Diyarbakır'da Öğretmenler Müze Ortamında Eğitim Aldı

Diyarbakır İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından düzenlenen müze temelli öğretmen eğitim programı, öğrenmenin sadece sınıflarda değil, aynı zamanda kültürel mekânlarda da etkili biçimde gerçekleşebileceğini ortaya koydu. Program kapsamında öğretmenler, müze ortamında uygulamalı eğitim alarak teorik bilgiyi pratikle birleştirdi.

Diyarbakır'da Öğretmenler Müze Ortamında Eğitim Aldı

Diyarbakır İl Milli Eğitim Müdürlüğü, öğretmenlerin mesleki gelişimlerine katkı sunmak amacıyla 6-10 Ekim tarihleri arasında müze ortamında uygulamalı bir eğitim programı düzenledi. Eğitime, il genelinde görev yapan 20 öğretmen katıldı. Program, öğretmenlerin kalıcı ve disiplinler arası öğrenme yöntemlerini deneyimlemelerini hedefledi.

Müze eğitimi süresince öğretmenler, sadece rehberli turlarla yetinmeyip ara bul formları, eğitsel oyunlar, atölye etkinlikleri ve yapılandırılmış uygulamalarla desteklenen kapsamlı bir eğitim sürecine dâhil oldu. Böylece öğretmenler hem kültürel mirasla iç içe öğrenme fırsatı yakaladı hem de öğrencilere aktarabilecekleri yenilikçi yöntemleri birebir deneyimledi.

Programın koordinasyonunu yürüten İl AR-GE ekibi sorumlusu ve Müze Formatörü Mehmet Biten, müzelerin öğrenme sürecinde aktif, katılımcı ve iş birliğine dayalı ortamlar sunduğunu belirterek, “Sadece teorik bilgi vermekle kalmadık, aynı zamanda öğretmenlerimize pratiğe dayalı bir öğrenme deneyimi yaşattık. Öğretmenlerimiz bu süreci oldukça keyifli ve verimli geçirdi,” dedi.

Biten, eğitimin ardından öğretmenlerin gönüllü olarak öğrencilere yönelik müze temelli eğitimlerde de görev alacağını belirtti. Böylece öğrenciler, sınıf dışı öğrenme ortamlarında tarih ve kültürle birebir temas kurarak daha kalıcı bilgiler edinebilecek.

Programa katılan öğretmenlerden Mehmet Selim Barut, “Diyarbakırlı olmama rağmen bazı müzeleri ilk kez bu vesileyle gezdim. Eğitim hem eğlenceli hem de öğretici geçti. Eşime de anlattım, birlikte gelip bu deneyimi yaşadık,” ifadelerini kullandı.

Öğretmen Şuheda Çelik ise, müze ortamında gerçekleştirilen atölye çalışmalarının öğrencilere kazandıracağı farkındalığa dikkat çekerek, “Sadece müze gezisi değil, yerinde görerek, anlayarak ve farklı disiplinleri bir araya getirerek eğitim yapmayı hedefliyoruz. Bu tür etkinliklerin çocuklarda tarih ve kültürel değerlere olan ilgiyi artıracağına inanıyorum,” şeklinde konuştu.

Diyarbakır İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün bu uygulamayı sürdürülebilir hale getirmeyi planladığı ve önümüzdeki dönemde benzer programların genişletilerek devam ettirileceği öğrenildi.

KAYNAK: İHA