USD
00,00
EUR
00,00
USD/EUR
1,000
ALTIN
0.000,00
BİST
0.000,00

Diyarbakır'da Öğretmenlere Yönelik Sosyal Gelişim Eğitimleri Yoğun İlgi Gördü

Diyarbakır İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Öğretmen Akademisi Vakfı iş birliğiyle okul öncesi ve sınıf öğretmenlerine yönelik sosyal gelişim temalı eğitim programları düzenledi. İki gün süren etkinliklerde yaklaşık 200 öğretmen yenilikçi yöntemlerle tanıştı.

Diyarbakır İl Milli Eğitim Müdürlüğü, öğretmenlerin mesleki ve kişisel gelişimini desteklemeye yönelik çalışmalarını sürdürüyor. Milli Eğitim Bakanlığı’nın resmi mesleki gelişim programlarının yanı sıra, Öğretmen Akademisi Vakfı (ÖRAV) iş birliğiyle düzenlenen eğitim ve atölye çalışmaları kapsamında öğretmenlere sosyal gelişimi destekleyici içerikler sunuluyor.

Bu doğrultuda, 4-5 Ekim 2025 tarihlerinde Kayapınar ilçesindeki Şirinler Anaokulu’nda gerçekleştirilen eğitimlerde, okul öncesi öğretmenleri için “Erken Çocukluk Döneminde Sosyal Gelişimin Desteklenmesi” ve sınıf öğretmenleri için “Temel Eğitim Döneminde Sosyal Gelişimin Desteklenmesi” başlıklı programlar uygulandı. İki gün süren eğitimlere altı farklı grupta yaklaşık 200 öğretmen katılım sağladı.

Eğitimler, öğrenci merkezli öğretim yaklaşımlarını esas alırken, sosyal becerileri geliştiren uygulama örnekleri, sınıf içi etkinlikler ve güncel öğretim teknikleriyle zenginleştirildi. Alanında uzman eğitmenlerin rehberliğinde gerçekleşen çalışmalarda, öğretmenler teorik bilgilerle birlikte uygulama becerisi de kazandı.

Diyarbakır İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nde proje koordinatörlüğü görevini yürüten Nevzat Can, yapılan çalışmaların amacının öğretmenleri güncel ve etkili öğretim yöntemleriyle buluşturmak olduğunu belirterek, şunları söyledi:

“Milli Eğitim Bakanlığımızın sunduğu eğitimlere ek olarak, iş birliği yaptığımız sivil toplum kuruluşlarıyla öğretmenlerimizin mesleki gelişimlerini desteklemeye devam ediyoruz. Sadece bu iki günde 200 öğretmenimizle buluştuk. Geçen yıl ÖRAV iş birliğiyle 60'tan fazla etkinlikte yaklaşık 2 bin 500 öğretmene ulaştık. Bu yılın ilk döneminde ise şimdiden 300 öğretmenle eğitimleri gerçekleştirdik.”

Eğitim sürecinde öğretmenler, öğrendikleri bilgi ve yöntemleri doğrudan sınıflarında uygulayarak öğrencilerin öğrenme süreçlerine katkı sağlıyor. Aynı zamanda bu deneyimlerini meslektaşlarıyla paylaşarak okul temelli mesleki gelişim kültürünün güçlenmesine katkı sunuyorlar.

Programın eğitmenliğini üstlenen Öğretmen Akademisi Vakfı kısmi zamanlı eğitmeni Songül Boybeyi, eğitimlerin interaktif bir yapıda yürütüldüğünü vurguladı. Boybeyi, şu değerlendirmelerde bulundu:

“Hem anaokulu hem de sınıf öğretmenleriyle toplumsal cinsiyet eşitliği teması üzerine çalıştık. Ön yargıların kırılması, kalıp yargıların sorgulanması ve bu konuda farkındalık oluşturulması temel hedefimizdi. Aynı zamanda çocukların sosyal-duygusal gelişim alanlarında güçlü bir öğrenme ortamı oluşturmayı da amaçlıyoruz.”

Katılımcı öğretmenlerden Kübra Aksoy ise eğitimden oldukça memnun kaldığını belirterek, öğrendiği oyunlardan özellikle balon etkinliğinin dikkatini çektiğini söyledi:

“Balon oyunu hem eğlenceliydi hem de öğrencilerin birbirlerini tanımalarını kolaylaştırıyor. Renkli balonların üzerine çocukların sevdikleri şehirleri veya nesneleri yazmaları, sınıf içi iletişimi destekliyor. Bu oyunu farklı şekillerde uyarlayarak sınıfımda kullanmayı düşünüyorum.”

Diyarbakır İl Milli Eğitim Müdürlüğü, 2024-2025 eğitim öğretim yılı süresince Öğretmen Akademisi Vakfı iş birliğiyle 60’ın üzerinde eğitim, atölye ve öğretmen şenliği gerçekleştirdi. Bu etkinliklere toplamda yaklaşık 2 bin 500 öğretmen katıldı.