<h3 data-end="825" data-start="723"><strong data-end="825" data-start="727">Çin'den Gelen Online Alışverişler Ticarileşiyor: İTO Başkanı Sınırın Sıfırlanmasını Talep Etti</strong></h3> <div data-end="1202" data-start="827">İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Şekib Avdagiç, Çin menşeli e-ticaret platformları Temu ve Shein üzerinden yapılan alışverişlerin bireysel tüketim sınırlarını aşarak ticari boyuta ulaştığını söyledi. Bu durumun Türkiye için önemli bir risk taşıdığını vurgulayan Avdagiç, mevcut 30 euro olan gümrüksüz alışveriş sınırının <strong data-end="1168" data-start="1152">sıfır euroya</strong> çekilmesi gerektiğini ifade etti.</div> <h3 data-end="1248" data-start="1204">“Şahsi ihtiyaç değil, ticaret yapılıyor”</h3> <div data-end="1589" data-start="1250">Konuya ilişkin değerlendirmelerde bulunan Avdagiç, “Temu ve Shein gibi sitelerden yapılan alışverişler artık bireysel tüketimin ötesine geçti, ticari amaçlarla kullanılmaya başlandı. Teoride her biri kişisel ihtiyaç kapsamında görünse de pratikte bunun böyle olmadığını görüyoruz. Bu nedenle, daha katı önlemlerin alınması gerekiyor” dedi.</div> <h3 data-end="1640" data-start="1591">Çin'in stratejisi: Tüm dünyaya doğrudan satış</h3> <div data-end="1891" data-start="1642">Çin’in önümüzdeki 15-20 yıl içinde ihracatının yüzde 35-40’ını B2C (firmadan doğrudan tüketiciye) modeliyle gerçekleştirmeyi hedeflediğine dikkat çeken Avdagiç, bu yaklaşımın Türkiye gibi ülkeler için ciddi bir ekonomik tehdit oluşturduğunu söyledi.</div> <div data-end="2210" data-start="1893">“Çin’in mevcut ihracatı 3,5 trilyon dolar seviyesinde. Bu rakamın 5-6 trilyon dolara çıkması bekleniyor. Eğer planladıkları gibi ihracatın yüzde 35’ini doğrudan tüketiciye yaparlarsa, Çin yaklaşık 2 trilyon dolarlık bir katma değeri kendi içinde tutacak. Bu da aracı sektörleri devre dışı bırakacak” şeklinde konuştu.</div> <h3 data-end="2283" data-start="2212">“Kimyasallar içeren ürünler gümrükten geçemezken, kargoyla geliyor”</h3> <div data-end="2528" data-start="2285">Özellikle çocuklara yönelik kırtasiye ürünlerinde kimyasal içeriklerin bulunduğunu dile getiren Avdagiç, bu ürünlerin standart ithalat yoluyla Türkiye'ye sokulmasının mümkün olmadığını, ancak bireysel kargo yoluyla dolaşıma girdiğini belirtti.</div> <h3 data-end="2582" data-start="2530"><strong data-end="2582" data-start="2534">BYD’nin Türkiye Yatırımında Gecikme Endişesi</strong></h3> <div data-end="3011" data-start="2584">Avdagiç, Çinli otomotiv devi <strong data-end="2673" data-start="2613">BYD’nin Türkiye’de kurmayı planladığı otomobil fabrikası</strong>yla ilgili de açıklamalarda bulundu. Sürecin planlandığı gibi ilerlemediğini belirten İTO Başkanı, “Proje açıklandığında belirtilen takvimle karşılaştırıldığında bazı gecikmeler yaşandığını gözlemliyoruz. En iyimser yorumla, süreç zaman planına uygun ilerlemiyor. Umarız yakın zamanda bu konuda somut adımlar atılır” ifadelerini kullandı.</div> <div data-end="3011" data-start="2584"></div> <div data-end="3011" data-start="2584">KAYNAK: İHA</div>