<div data-end="949" data-start="630">Karayolları Genel Müdürlüğü’nün 1 Kasım 2025 itibarıyla başlatacağı yeni kantar uygulaması, kamyonet ve minibüs şoförlerini isyan ettirdi. Azami yüklü ağırlığı 3 bin 500 kilogramı geçmeyen araçlara da <strong data-end="879" data-start="850">'kantar fişi' zorunluluğu</strong> getirilmesi, taşımacılıkla geçinen binlerce küçük esnafı mağdur etti.</div> <div data-end="1151" data-start="951">Diyarbakır’da bir araya gelen kamyonet sürücüleri, düzenlemeyi protesto ederek araç konvoyu oluşturdu. Karayolları Denetim İstasyonu önünde toplanan grup, basın açıklamasıyla tepkilerini dile getirdi.</div> <div data-end="1312" data-start="1153"><strong data-end="1231" data-start="1153">Türkiye Nakliyeciler ve Çekiciler Birliği adına konuşan Mehmet Veysel Ateş</strong>, kamyonet sahiplerinin bu düzenlemeyle fiilen iş yapamaz hale geldiğini söyledi.</div> <div data-end="1312" data-start="1153">“Ülkemizde binlerce esnaf, sadece kamyonetleriyle ailesinin geçimini sağlıyor. Ancak getirilen yeni uygulama, bu araçları tamamen işlevsiz bırakıyor,” diyen Ateş, uygulamanın geri çekilmesini talep etti.</div> <div data-end="1312" data-start="1153"></div> <h3 data-end="1581" data-start="1526"><strong data-end="1581" data-start="1530">"Kamyonetlerin Taşıma Kapasitesi Sıfıra İniyor"</strong></h3> <div data-end="1750" data-start="1583">Ateş, birçok kamyonetin boş ağırlığının zaten 3 ila 3,5 ton arasında olduğunu vurguladı. Bu durumda üzerine yük alınmasının mümkün olmadığını belirterek şöyle konuştu:</div> <div data-end="1750" data-start="1583">“Birçok 6 teker kamyonet, bu düzenleme sonrası sadece 500 kilogram civarında yük taşıyabilecek. Bu da bir ticari araç için mantıksız bir rakam. Öyle ki, bugün bir taksi dahi 500 kilogramlık yolcu ve bagaj taşıyabiliyor.”</div> <h3 data-end="2010" data-start="1981"><strong data-end="2010" data-start="1985">"Uygulama Adil Değil"</strong></h3> <div data-end="2221" data-start="2012">Kamyon ve tırların boş ağırlıklarına yakın yük taşımasına izin verilirken, kamyonetlere getirilen sınırlamayı <strong data-end="2140" data-start="2122">"adaletsizlik"</strong> olarak değerlendiren Ateş, esnafın bu kararla resmen işsiz kaldığını ifade etti.“Ticari olarak faaliyet göstermemiz imkânsız hale geldi. Bu uygulama sürdürülebilir değil.”</div> <h3 data-end="2357" data-start="2323"><strong data-end="2357" data-start="2327">Bakanlığa 5 Maddelik Çağrı</strong></h3> <div data-end="2480" data-start="2359">Basın açıklamasında, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na yönelik 5 önemli soru yöneltildi. Açıklamada şu sorular öne çıktı:</div> <div data-end="2608" data-start="2485">Kamyonetlerin boş ağırlıkları dikkate alındığında, fiilen yük taşımasını engelleyen 3.500 kg sınırlaması neden getirildi?</div> <div data-end="2705" data-start="2612">Bu düzenlemenin yaratacağı ekonomik mağduriyetler konusunda Bakanlığın bir öngörüsü var mı?</div> <div data-end="2787" data-start="2709">Teknik iyileştirmeler sonrası yük sınırında esneklik sağlanması gündemde mi?</div> <div data-end="2881" data-start="2791">Kamyon, tır ve taksilere tanınan ağırlık esnekliği kamyonetler için neden geçerli değil?</div> <div data-end="2979" data-start="2885">Ticari faaliyetlerini sürdüremeyen kamyonet sahiplerine yönelik bir destek planı bulunuyor mu?</div> <h3 data-end="3037" data-start="2986"><strong data-end="3037" data-start="2990">Esnaf Düzenlemenin Geri Çekilmesini İstiyor</strong></h3> <div data-end="3296" data-start="3039">Kamyonet şoförleri, ticari faaliyetlerinin önünü kesen bu düzenlemenin kaldırılmasını talep ederken, yetkililere diyalog çağrısında bulundu. Açıklamanın sonunda esnafa destek verilmemesi durumunda, daha geniş katılımlı eylemlerin yapılacağı sinyali verildi.</div>