<div><span><span>Konuya darir Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı'ndan (UAEA) yapılan açıklamada, Zaporijya Nükleer Santrali’nin son durumuna ilişkin Grossi’nin değerlendirmelerine yer verildi.</span></span></div> <div><span><span>Grossi, nükleer santralin savaştan önce 6 yedek enerji hattının bulunduğunu, çatışmalar nedeniyle sadece 330 kilovatlık bir hattın kullanılabilir durumda olduğunu ancak 1 Mart’ta Dnipro Nehri'nin diğer tarafında meydana gelen hasar nedeniyle tesisle yedek enerji hattı arasındaki bağlantının kesildiğini, bölgedeki zorlu koşullar nedeniyle hattın ancak 1 Temmuz’da tamir edilebildiğini belirtti.</span></span></div> <div><span><span>Nükleer santralin çalışması için enerji sağlayan 750 kilovatlık bir dış hattın bulunduğunu, tesisin savaştan önce 750 kilovatlık 4 dış hattan enerji sağladığını kaydeden Grossi, halihazırda kullanılabilir durumdaki tek dış enerji hattının zarar görmesi durumunda 330 kilovatlık yedek hattın devreye girebilecek olmasının nükleer güvenlik açısından çok önemli olduğunu kaydetti.</span></span></div> <div><span><span>Grossi, savaşın başlamasından bu yana nükleer tesisin çalışmasını sağlayan dış enerji kaynağı ile bağlantısının 7 kez kesildiğini ve bu zaman zarfında motorinle çalışan acil durum jeneratörlerinin devreye girdiğini ifade etti. <strong>(İLKHA)</strong></span></span></div> <div> </div> <div> </div>