Diyarbakır’da Çocuk Gelişimine Yeni Dönem: Eğitim, Sağlık ve Okuma Alışkanlığında Büyük Atılım

Diyarbakır’da çocuk gelişimini desteklemek amacıyla okul öncesi öğretmenlerine yönelik yenilikçi eğitimler, çocuk sağlığı taramaları ve kitap okuma alışkanlığını artırmaya yönelik projeler eş zamanlı olarak hayata geçirildi.

Diyarbakır’da Çocuk Gelişimine Yeni Dönem: Eğitim, Sağlık ve Okuma Alışkanlığında Büyük Atılım

Diyarbakır’da çocukların erken yaş gelişimini güçlendirmek için birbiri ardına önemli projeler uygulanmaya başlandı. İl genelinde Milli Eğitim Müdürlüğü, sağlık birimleri ve TÜBİTAK destekli programlar aracılığıyla hem eğitimcilerin niteliği artırılıyor hem de çocukların fiziksel ve bilişsel gelişimi yakından takip ediliyor.

İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından yürütülen “Erken Çocukluk Eğitiminde Yenilikçi Yaklaşımlar Projesi” kapsamında, Diyarbakır’ın 17 ilçesinden 120 okul öncesi öğretmeni özel atölye çalışmalarında bir araya geldi. Oyun temelli öğrenme, sanat-tasarım, akıl ve zeka oyunları, erken dönemde kodlama ve lego uygulamaları gibi eğitim başlıklarının işlendiği programla öğretmenlerin sınıf içi uygulamalarının güçlendirilmesi hedefleniyor.

Öte yandan Bağlar ilçesinde çocuklara yönelik kapsamlı bir sağlık taraması gerçekleştirildi. Boy-kilo ölçümleri yapılarak gelişim geriliği ve anemi tespitlerine yönelik değerlendirmeler gerçekleştirildi. Taramalarda risk grubunda görülen çocuklara yönelik destek programları ve aile bilgilendirme süreçleri başlatıldı.

Çocukların bilişsel gelişimi ve sosyal becerilerini artırmaya yönelik bir diğer çalışma ise TÜBİTAK destekli okuma projesi oldu. Proje kapsamında düzenlenen uygulamalarda çocukların kitap okuma alışkanlığı kazanması teşvik edilirken, okul ve aile desteğinin birlikte yürütülmesine önem veriliyor.

Yetkililer, Diyarbakır’da erken çocukluk dönemine yönelik çalışmaların önümüzdeki süreçte daha da yaygınlaşacağını belirterek, eğitim ve sağlık odaklı projelerin uzun vadeli gelişim açısından kritik rol oynadığına dikkat çekti.