Kolombiya'da 30 asker köylülerce alıkonuldu

Kolombiya'da devriye görevinde bulunan yaklaşık 30 asker, köylüler tarafından alıkonulduğu belirtildi.

Kolombiya'da 30 asker köylülerce alıkonuldu

Ülkenin doğusunda bulunan Vista Hermosa kasabasında devriye görevi yapan askerler köylülerce alıkonuldu.

Meta Valisi Juan Guillermo Zuluaga, askerlerin ikili ateşkesi bozmadığını rutin devriye görevini yaptığını belirtti. Zuluaga, "Yaptıkları normal görevler Cumhurbaşkanının kararnamesini ihlali anlamına gelmiyor. Bölge askerden arınmış bir yer değil, kamu gücünün orada bulunması gerekiyor." dedi.

Köylüler, Cumhurbaşkanı Gustavo Petro tarafından 31 Aralık 2022'de ilan edilen çift taraflı ateşkesin ihlal ediliğini iddia ediyor.

Cumhurbaşkanı Petro, silahlı gruplarla 6 aylık ateşkes sağlandığını duyurmuştu. (İLKHA)