?>

Avcılar elleriyle yakaladığı tavşanı farkındalık için doğaya geri bıraktı

Konya’nın Hadim ilçesinde elleriyle tavşanı yakalayan avcılar, farkındalık oluşturmak tekrar hayvanı doğaya bıraktılar.

Güncel - 1 yıl önce

İlçeye bağlı Gezlevi Mahallesinde Mustafa Özdil ve İsa Sevinç isimli avcılar yağan karın tadını çıkarmak ve av yapmak amacıyla Toros Dağlarının yüksek rakımlı kesimlerine çıktı. Arazide ilerleyen avcılar tavşanın kar içinde yaptığı tünelde uyuduğunu fark etti. Elleriyle tavşanı yakalayan avcılar sürdürülebilir avcılığa dikkat çekmek ve farkındalık oluşturmak için tavşanı tekrar doğaya bıraktı. Görüntüleri kaydeden Toroslarda Yaşam Gezlevili Avcılar Platformunun kurucusu Mustafa Özdil yaptığı açıklamada, avcılığın bilinçli yapılması gerektiğini söyledi. Bu konuda oldukça duyarlı olduğunu belirten Özdil, “Bizler Toros Dağlarının zirve noktalarında hayat süren insanlarız. Orta Asya bozkırlarından miras kalan avcılık tutkumuzu yaşatıyoruz. Ancak avcılığın bilinçli yapılması, limitlere uyulması konusunda hassasiyetlerimiz baskın geliyor. Bu sebeple Toroslarda Yaşam Gezlevili Avcılar olarak bir grup oluşturduk. Etkinliklerimizi bu platformda gerçekleştirmeye karar verdik. İlk etkinliğimiz avcılığın bilinçli yapılması ve farkındalık oluşturmak için canlı yakaladığımız tavşanı doğaya geri bırakmak oldu. Çünkü limitleri doldurduk, sürdürülebilir bir yaban hayatı için diğer avcı arkadaşlara da örnek olması adına canlı yakaladığımız tavşanı doğaya saldık. Zamanında av yapalım ve avcılık kurallarına uyalım. Bunlara dikkat edersek hem gelecek nesillere daha güzel yaban hayatı bırakmış oluruz, hem de vicdanımız rahat olmuş olur” dedi.

"Bu dağlar bizim her zaman lazım"

Tavşanı canlı yakalayan İsa Sevinç de av yapmak ve doğa yürüyüşü yapmak için gezintiye çıktıklarını belirterek, “Tavşanın karın altında tünel oluşturarak yer yaptığını ve burada uyuduğunu fark ettim. Avcılığın bilinçli yapılması ve farkındalık oluşması için tavşanı canlı yakaladım. Av köpeklerimizi de bağlayıp tavşanı doğaya geri bıraktım. Zaten limitimizi doldurmuştuk. Fazlasına gerek yok. Bu dağlar bizim her zaman lazım” ifadelerine yer verdi.
Haftanın Öne Çıkanları

Bilal Erdoğan: "Batı'nın maskesi Gazze'de düştü"

2025-01-02 14:38 - Güncel

TEM Otoyolu’nda otomobil bariyere çarptı: 1 yaralı

2024-12-30 03:45 - Asayiş

Şahinbey Belediyesi 9 binden fazla nikah kıydı

2025-01-01 12:20 - Güncel

Bingöl’de yasaklı madde ve ruhsatsız silah operasyonu

2025-01-03 19:44 - Asayiş

Başkan Kahveci’den Genel Başkan Arslan’a teşekkür

2025-01-03 19:58 - Güncel

Türkiye'nin Su Stratejisi: DSİ'den Dev Yatırımlar

2024-12-30 15:19 - Güncel

Diyarbakır polisi bu akşam kuş uçurtulmayacak!

2024-12-31 18:03 - Diyarbakır

Battalgazi Belediyesinin çalışmaları sürüyor

2024-12-31 18:30 - Güncel

Diyarbakır Valisi Zorluoğlu’ndan yeni yıl mesaisi

2025-01-01 01:47 - Diyarbakır

Regaip Kandili bugün idrak edilecek

2025-01-02 10:11 - Güncel

İlgili Haberler

İkinci El Otomobil Düzenlemesi Uzatıldı

12:30 - Güncel

Van semalarında görsel şölen

00:40 - Güncel

Yarım ay, kızıl ve beyaz tonlarıyla hayran bıraktı

01:38 - Güncel

Babalar Günü’nde duygulandıran görüntüler

09:42 - Güncel

Çıralı Obruk Gölü son yağışlara rağmen su tutmadı

09:22 - Güncel

Günün Manşetleri

Diyarbakır’da 1 kişi evinde ölü bulundu

22:32 - Diyarbakır

Dilimizin Zenginlikleri Projesi’nde Ödül Heyecanı: Diyarbakır’da Sergi ve Şölen Düzenlenecek

17:50 - Diyarbakır

Diyarbakır’da Gündüz Sıcağı Kaçıyor

16:59 - Diyarbakır

Evde Yetiştirilen Ağaç ve Süs Bitkileri İçin Kritik Uyarı

16:54 - Diyarbakır

Dünya Kupası Zaferi Rektörlükte Paylaşıldı

15:28 - Diyarbakır