Diyarbakır’da Karacadağ Kalkınma Ajansı ile Dicle Üniversitesi iş birliğiyle gerçekleştirilen Diyarbakır ‘Gameathon’ Programı yoğun ilgi gördü. Ajansın Çocuklar ve Gençler Sonuç Odaklı Programı kapsamında düzenlenen etkinlik, bölgedeki çocuk ve gençlerin girişimcilik ve yenilikçilik kapasitelerini geliştirmeyi amaçladı.
TRC2 bölgesi (Diyarbakır-Şanlıurfa), Türkiye’nin en yüksek çocuk ve genç nüfus oranına sahip bölgelerinden biri olarak öne çıkıyor. Programın bu demografik potansiyeli desteklemeye yönelik önemli bir adım olduğu vurgulandı.
Bir günlük etkinlik kapsamında 11-18 yaş arası 120’den fazla çocuk ve genç, farklı temalarda hazırlanan 12 atölyeye katılarak 21. yüzyıl becerileriyle tanıştı. Dijital beceriler, problem çözme, takım çalışması ve girişimcilik konularında uygulamalı eğitimlerin verildiği program, hem bireysel gelişimi hem de bölgedeki kurumların kapasitesini güçlendirmeyi hedefledi.
Gençlik Derneği eğitmeni Yakup Toprak, etkinliği Çocuk Haftası’na denk getirdiklerini belirterek, “Çocuklar burada hem oynuyor hem öğreniyor. Sınıf içi tematik etkinliklerin yanı sıra koridorda ve açık alanlarda farklı sokak oyunları da düzenledik. Amacımız, çocukların dijital dünyada hakları ve gençlik hakları konusunda farkındalık kazanması” dedi.
Dicle Üniversitesi Çocuk Eğitimi Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü Doç. Dr. Elçin Ayaz da, etkinliğin kapasite artırmaya yönelik bir uygulama olduğunu belirterek, “Dezavantajlı çocuklar da dahil olmak üzere şehir genelinden gelen çocuklar 12 farklı atölyede oyun maratonuna katıldı. Bu programın topluma önemli katkısı olacağını düşünüyoruz” ifadelerini kullandı.
Veliler de etkinlikten memnuniyetini dile getirdi. Mihriban Tekin, iki çocuğuyla katıldığı oyun tasarım atölyesini sosyal medyadan gördüğünü belirterek, “Diyarbakır’da bu tarz atölyelere çok ihtiyaç var. Etkinlik çocukların bilgi, beceri ve yeteneklerini geliştirmeyi hedefliyor. Çok güzel bir deneyim oldu” dedi.
Diyarbakır ‘Gameathon’ Programı, gün sonunda tüm faaliyetlerin başarıyla tamamlanmasıyla sona erdi.