?>

Girişimci ev kadınları hünerlerini kazanca dönüştürdü

Bitlis’in Tatvan ilçesindeki girişimci bazı kadınlar, daha önce evlerinde zevkle yaptıkları yemekleri bir lokanta çatısı altında kazanca dönüştürdü..

Ekonomi - 5 yıl önce

Bitlis’in Tatvan ilçesindeki girişimci bazı kadınlar, daha önce evlerinde zevkle yaptıkları yemekleri bir lokanta çatısı altında kazanca dönüştürdü. Tatvan’da 7 girişimci ev kadını, yöresel lezzetleri unutturmamak ve evlerini geçindirmek amacıyla sabahın erken saatlerinde çalışmaya başlayarak yemek yapıyor. Zevkle yaptıkları yemekleri gelen müşterilere sunarak para kazanan kadınlar, hemcinslerine örnek olup istihdamın artmasına da katkı sağlıyor. Evlerindeki mutfağın artık yetmediğini ve ticarete dönüştürüp kadınların da ayaklarının üzerinde durduklarını göstermek isteyen girişimci kadınlar, yaptıkları işten memnun olduklarını ve çevredekilerden de olumlu geri dönüşler aldıklarını kaydetti. Bu işi ilk olarak evde yaptığını ve daha sonra ticarete dökerek kadınların da ayaklarının üzerinde durduğunu gösterdiklerini söyleyen Zerrin Orman, “Ev kadınıyım. Öncellikle bu işi evde yapıyordum. Daha sonra ticarete döküp kendi ayaklarımızın üzerinde durabildiğimizi göstermeyi ve birçok insanın bizimle beraber çalışarak ayakta olduğumuzu gösterdik. Çalışanlar olarak çok memnunuz. Müşteriler çok memnun. Yoğun çalışıp yoğun talepler alıyoruz. Buraya gelen müşterilerimiz bizi destekliyorlar. Biz de kadınlar olarak ayakta durduğumuzu bu şekilde gösteriyoruz” ifadelerini kullandı. Kadınların emeğini ve fedakârlığını çalışarak gösterdiğini belirten Nurşen Alp ise “6 yıldır burada çalışıyorum. Burada çalışmamın nedeni, kendi ayaklarımın üzerinde durabilmektir. Burada çalışmaktan çok mutluyum. Bize bu fırsatı sunan işletme sahibimiz Gülhan ablama çok teşekkür ediyorum. Biz burada gayet keyifli zaman geçiriyoruz. Kadınların emeğini ve fedakârlığını böylece göstermiş olduğumuzu düşünüyoruz. Burada 7 kadın çalışıyoruz. Sabah 07.00’de 3 kadın aşçımız geliyor ve yemeklerini yapıyorlar. Burada akşam saat 20.00’ye kadar çalışıyoruz” şeklinde konuştu. Yemekleri yediği zaman lezzet aldığını ve haftanın 4 günü bu lokantaya geldiğini ifade eden Merham Ulugöl de, “Haftanın 6 günü çalışıyoruz ve 4 günü buradayız. Ablaların ellerine sağlık, yemekleri çok güzel. Yemekleri yediğimiz zaman da lezzet alıyoruz” dedi.

Haftanın Öne Çıkanları

Karlıova’da kar kalınlığı 50 santime ulaştı, 30 köy yolu ulaşıma kapandı

2021-12-19 00:00 - Güncel

Elazığ’da yasa dışı avcılık yapan 3 kişiye idari işlem yapıldı

2021-12-19 00:00 - Güncel

Hırsızlar, suçluların korkulu rüyası JASAT’tan kaçamadı

2021-12-16 00:00 - Güncel

Bina inşaatı yaptırılacaktır

2021-12-17 00:00 - -

Dicle’de 111 çiftçiye 33 bin 880 adet badem, ceviz ve fıstık fidanı dağıtıldı

2021-12-16 00:00 - Güncel

Kahramanmaraş’ta açık hava toplantılarına 14 gün kısıtlama

2021-12-14 00:00 - Güncel

Pikapta çıkan yangın, beton mikseri yardımıyla söndürüldü

2021-12-15 00:00 - Güncel

Silvan’da ticari taksi plakası ihalesi gerçekleştirildi

2021-12-20 00:00 - Güncel

Malatya’da kar nedeniyle 15 köyün yolu kapandı

2021-12-21 00:00 - Güncel

Yaşam En Temel Haktır!

2021-12-17 00:00 - -

İlgili Haberler

Solucan gübresi gelir kaynağı oldu

09:33 - Ekonomi

50 tonluk orkinos avı kotasını 42 günde tamamladırlar

09:35 - Ekonomi

Ekonomiye Yön Verenler zirvesi düzenlendi

09:37 - Ekonomi

TÜRKONFED ve Türkiye İş Bankası’ndan Londra’da girişimcilik diplomasisi

09:38 - Ekonomi

Dolar ve Euro’da Sınırlı Yükseliş

10:06 - Ekonomi

Günün Manşetleri

Silvan’da Öğrenciler Tehlikeli Karayolunda Üst Geçit İstiyor

13:21 - Diyarbakır

Diyarbakır Dahil 24 İlde Uyuşturucu Operasyonu 122 Şüpheli Tutuklandı

12:07 - Diyarbakır

Erken Gelen Sıcaklar Sebze Üreticisini Endişelendirdi

11:10 - Diyarbakır

Diyarbakır'da Barajların Dolması ile Balık Bereketini Artırdı

11:08 - Diyarbakır

Diyarbakır'da Saksağanların Kediye Karşı İnanılmaz Savunması

10:50 - Diyarbakır