?>

Meslek liselerinden ülke ekonomisine 1 milyar 349 milyon liralık katkı

Millî Eğitim Bakanı Mahmut Özer, döner sermaye işletmesi olan meslek liselerinin 2023 yılının ilk dört ayında üretimden elde ettiği gelirin 2022 yılının aynı dönemine göre yüzde 189 artışla 467 milyon 434 bin liradan 1 milyar 349 milyona ulaştığını kaydetti.

Ekonomi - 3 yıl önce

Millî Eğitim Bakanı Mahmut Özer, mesleki ve teknik eğitimde "eğitim-üretim-istihdam" çerçevesinde öğrencilerin gerçek üretim ortamlarında yaparak öğrenmelerini sağlamak amacıyla okulların döner sermaye işletmelerindeki üretim faaliyetlerini desteklediklerini ifade ederek şunları kaydetti:
"Döner sermaye işletmesi olan mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarımızın 2022 yılının ilk dört ayında elde ettiği gelirlerin toplamı 467 milyon 434 lira iken; bu gelir, yüzde 189 artışla 2023 yılında 1 milyar 348 milyon 911 bin liraya ulaştı. Meslek liselerimiz böylece ülke ekonomisine yaklaşık 1 milyar 349 milyon lira katkı sağlamış oldu. Bu süreçte başta öğretmen, öğrenci ve okul yöneticilerimiz olmak üzere emek veren, katkı sunan tüm çalışma arkadaşlarıma şükranlarımı sunuyorum."
Bakan Özer, Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğüne bağlı okullarda 2023 yılının ilk dört ayına göre döner sermaye işletmesi kapsamında en fazla gelir elde eden ilk beş ilin gelir tutarlarına ilişkin ise şu bilgileri verdi:
"İstanbul 223 milyon 477 bin, Gaziantep 151 milyon 29 bin, Ankara 116 milyon 818 bin, Konya 63 milyon 399 bin, Şanlıurfa 57 milyon 515 bin lira ile en fazla gelir elde eden illerimiz oldu. Başarılarından dolayı bu illerimizdeki yönetici, öğretmen ve öğrencilerimizi de kutluyorum."
Meslek lisesi öğrencileri, yılın ilk dört ayında gelirden 65 milyon lira pay aldı
2023 yılının ilk dört ayında döner sermaye gelirlerinden öğrenci ve öğretmenlerin de pay aldığına dikkati çeken Özer, "Bu gelirden öğrencilerimiz 65 milyon 220 bin, öğretmen ve diğer personelimiz de 168 milyon lira pay aldılar. Bu bağlamda öğrenci ve öğretmenlerimizi desteklemeye devam edeceğiz." ifadelerini kullandı.
Gelirini en fazla artıran beş il
Bakan Özer, okul bazında ise 2023 yılının ilk dört ayında döner sermaye işletmesi kapsamında en fazla geliri; 61 milyon 105 bin lirayla Arnavutköy Mehmet Akif Ersoy Çok Programlı Anadolu Lisesi, 32 milyon 818 bin lirayla Gaziosmanpaşa Küçükköy Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, 29 milyon 631 bin lirayla da Şehitkâmil Beylerbeyi Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinin elde ettiğini kaydetti.
Özer, 2023 yılı ilk dört ayında en fazla gelir elden eden bu okulların; elektrik-elektronik teknolojisi, çocuk gelişimi ve eğitimi, yiyecek- içecek hizmetleri, moda tasarım teknolojileri alanlarında üretim yaptıklarını ifade etti. (İLKHA)
Haftanın Öne Çıkanları

Batman'da 58 ilim talebesine icazet töreni düzenlendi

2023-05-21 17:00 - -

İkinci tur seçim yasakları başladı

2023-05-27 18:00 - Siyaset

Kur'an kursu öğrencisi 6 ayda hafız oldu

2023-05-27 13:26 - -

Kahramanmaraş'ta 3,5 büyüklüğünde deprem

2023-05-26 06:16 - Güncel

Yapı ruhsatı verilen yapıların yüzölçümü azaldı

2023-05-23 11:12 - Ekonomi

İller Bankası Personel Hizmeti Alınacaktır

2023-05-24 03:01 - Resmi ilanlar

Seçim günü hava nasıl olacak?

2023-05-27 20:26 - -

Bingöl’de 6136 sayılı kanuna muhalefetten 1 gözaltı

2023-05-22 12:50 - Güncel

Diyarbakır’a dev yatırım: 10 bin kişi iş sahibi olacak

2023-05-24 11:36 - Ekonomi

Diyarbakır'ın fethinin 1384'üncü yıl dönümü

2023-05-27 10:30 - -

İlgili Haberler

Altın Fiyatlarında Yeniden Yükseliş

09:52 - Ekonomi

65. Kiraz Teşvik Yarışması yapıldı

00:37 - Ekonomi

Şanlıurfa’da fıstık aşılama dönemi başladı

10:10 - Ekonomi

Başkan Aras 1 milyar TL’lik yatırımı inceledi

10:11 - Ekonomi

Biçerdöverler tarlaya indi hasat başladı

09:48 - Ekonomi

Günün Manşetleri

Dünya Kupası Zaferi Rektörlükte Paylaşıldı

15:28 - Diyarbakır

Diyarbakır’da Uluslararası Silah Ticaretine Darbe

14:46 - Diyarbakır

Uzmanlardan Yaz Tatili Uyarısı

14:45 - Diyarbakır

Diyarbakır 639 Spor Kulübü Yaz Futbol Okulunu Açtı

13:08 - Diyarbakır

Diyarbakır’ın Çınar İlçesinde Trafik Kazası

11:44 - Diyarbakır