?>

Salça imalathanelerinde yoğun mesai

Gaziantep’te biber salçası üretim tesisleri, vatandaşların salça ihtiyacını karşılamak için yoğun mesai harcıyor..

Ekonomi - 5 yıl önce

Gaziantep’te biber salçası üretim tesisleri, vatandaşların salça ihtiyacını karşılamak için yoğun mesai harcıyor. her sene kışa yetecek kadar salça alan Gaziantepliler salça imalathanelerine akın etmeye başladı. Özellikle biber hasadı sonrası salça üreticileri de yoğun mesai harcıyor. Salça üreten imalathaneler, kendilerine gelen biberleri çeşitli süreçlerden geçirdikten sonra salçaya dönüştürüyor. Yaklaşık bir hafta güneşte bekletilen salçalar sahiplerine teslim ediliyor. Sezon sonunun yaklaşmasıyla vatandaşlar kışlık salçasını almak için salça imalathanelerine akın ederken, salça üreticileri ise, yoğun mesai harcıyor. “Yoğun bir mesai harcıyoruz” Salça işletmecisi Mehmet Kaya, “Her zaman olduğu gibi sezonumuz yine başladı. Gaziantep halkı salçayı çok seviyor. Sezonumuz başladı yoğun bir şekilde çalışıyoruz. Vatandaşlarımız biberini bize getiriyor, biz kendilerine makine sistemiyle tertemiz bir şekilde veriyoruz. Kadın çalışanlarımız biberlerin çöplerini temizliyor. İnsanlara daha hijyenik salça yapmak için elimizden geleni yapıyoruz” dedi. “Pandemi dolayısıyla doğal ürüne talep arttı” Pandemiden dolayı vatandaşların doğal ürünlere yöneldiğini söyleyen Kaya, “Gaziantepliler salçayı 2.5 liraya mal ediyor. Kendileri getirirse 50 kuruş bir bedelle temizliyoruz. Salçamızı damda güneşe bırakıyoruz. Ortalama bir hafta güneşe bırakılıyor. Pandemiden dolayı insanlar ev yapımı salçaya yöneldi. Hazır istemiyorlar, doğal ürünlere daha çok rağbet var. Salçaya aşırı ilgi ve talep oluyor. 100 kilo biberde 12 ile 15 kilo arası bir salçamız ortaya çıkıyor” şeklinde konuştu. “Bir yıl yetecek kadar salça yaparız” Bir yıl yetecek kadar salça yaptıklarını ifade eden Adem Güçlü ise, “Yıllardan beri biz salçamızı kendimiz yaparız. Gaziantep’in salça kültürü farklıdır. Ben evime salça alacaksam 150-200 kilo salça alır burada yaparım. Salçamızı burada yapıyoruz, evimizin damında kuruttuktan sonra 12 ay boyunca yeriz” diye konuştu.

Haftanın Öne Çıkanları

Kartalın maçında horozlar düdük çalacak

2021-08-19 00:00 - Spor

Hatayspor, bir dönem Fenerbahçe’de de top koşturan Simon Falette’i 3 yıllığına kadrosuna kattı.

2021-08-17 00:00 - Spor

Sağlık Bakanlığınca, Covid-19 ile mücadele kapsamında ülke genelinde uygulanan; birinci, ikinci ve üçüncü doz aşı miktarı 85 milyonu geçti.

2021-08-17 00:00 - Güncel

Otizmle mücadelede yerli probiyotik dönemi başlıyor

2021-08-19 00:00 - Sağlık

Başkan Ramazan’ın AK Partinin kuruluşunun yıl dönümü mesajı

2021-08-13 00:00 - Güncel

Üçüncü doz aşısını başkan, Kocaelileri aşı olmaya davet etti

2021-08-13 00:00 - Sağlık

Yetiştiricilere sıvat desteği

2021-08-13 00:00 - Güncel

FÜ Diş Hekimliği Fakültesi ve Hastanesi binasının temeli atıldı

2021-08-13 00:00 - Güncel

Bu hastalık hem çocuklar, hem de aileler için kabus oluyor

2021-08-19 00:00 - Sağlık

Diyarbakır Valisi Karaloğlu, engelli çiftçinin isteğine kayıtsız kalamadı

2021-08-19 00:00 - Güncel

İlgili Haberler

Solucan gübresi gelir kaynağı oldu

09:33 - Ekonomi

50 tonluk orkinos avı kotasını 42 günde tamamladırlar

09:35 - Ekonomi

Ekonomiye Yön Verenler zirvesi düzenlendi

09:37 - Ekonomi

TÜRKONFED ve Türkiye İş Bankası’ndan Londra’da girişimcilik diplomasisi

09:38 - Ekonomi

Dolar ve Euro’da Sınırlı Yükseliş

10:06 - Ekonomi

Günün Manşetleri

Silvan’da Öğrenciler Tehlikeli Karayolunda Üst Geçit İstiyor

13:21 - Diyarbakır

Diyarbakır Dahil 24 İlde Uyuşturucu Operasyonu 122 Şüpheli Tutuklandı

12:07 - Diyarbakır

Erken Gelen Sıcaklar Sebze Üreticisini Endişelendirdi

11:10 - Diyarbakır

Diyarbakır'da Barajların Dolması ile Balık Bereketini Artırdı

11:08 - Diyarbakır

Diyarbakır'da Saksağanların Kediye Karşı İnanılmaz Savunması

10:50 - Diyarbakır