?>

Tüketiciyi iknada yeni yöntem: Nöropazarlama

Tüketici davranışları artık yapay zeka ile takip ediliyor, markalar, insan beyni ne düşünüyorsa ona göre ne alacağını analiz eden ‘Nöropazarlama’ ile satışlarını artırmayı hedefliyor. Nöropazarlama Danışmanı Seda Genç, “Yapay zeka, tüketici davranışlarını ve eğilimlerini yüzde 95’lik doğruluk payıyla veriyor” dedi.

Ekonomi - 2 yıl önce

Yaşar Üniversitesi Uluslararası Ticaret ve Finansman (INTF) Topluluğu, ‘Pazarlama Arenasında Bilgi Paylaşımı’ temalı “Marketing Mavericks” etkinliğine ev sahipliği yaptı. Selçuk Yaşar Kampüsünde düzenlenen etkinlikte; Nöropazarlama Danışmanı Seda Genç, bir firmanın İnsan Kaynakları Sorumlusu İlayda Buse Çelik ile Planlama ve Pazarlama Şefi Volkan Zenger ve farklı firmaların pazarlama müdürleri Dr. Volkan Şen ile Dr. Fevzi Gökaliler gençlerle bir araya geldi.
Yaşar Üniversitesi Uluslararası Ticaret ve Finansman Bölüm Başkanı Prof. Dr. Fatma Dilvin Taşkın Yeşilova, pazarlama dünyasında her şeyin çok hızlı değiştiğini ifade ederek, “Son dönemde küreselleşmenin ardından teknolojide yaşanan yeni devrimlerle birlikte pazarlama dünyasında da her şey çok hızlı şekilde değişiyor. Veri analitiği ve büyük datanın kullanılmasıyla birlikte işlerin çok hızlı bir şekilde dönüşüme girdiğini görüyoruz. Hayatımızın önemli bir parçası haline gelen sosyal medya uygulamaları var. Pazarlama sektörü çalışanları mesajları tüketiciye doğru iletme konusunda ciddi bir rekabet içinde” dedi.
Tüketici davranışları ve ardında yatan nedenleri anlamaya çalıştıklarını belirten Nöropazarlama Danışmanı Seda Genç de, “Bu yöntemle tüketicilerin bir reklam ve pazarlama mesajına maruz kaldıklarında beynin, uyaranlara nasıl tepki verdiğini ölçümlüyoruz. Elde ettiğimiz ölçümlemeleri de pazarlama iletişim stratejilerine döküyoruz. Pazarlamanın olduğu her alanda nöropazarlama çalışması yürütebiliyoruz. Tüketicilerin alışveriş tercihlerini soru sorarak açığa çıkaramayız. Bilinçli olarak verdiğimiz cevaplar yanıltıcı olabilir. Nöropazarlamanın fark oluşturduğu nokta burada. Beynimizden elde ettiğimiz tepkiler daha gerçekçi. İnsanlar hissettiklerini düşünmüyor. Düşündüklerini söylemiyor ve söylediklerini yapmıyor. İnsanların düşündükleri, söyledikleri ve yaptıkları arasında fark vardır” diye konuştu.
"Yapay zekanın verdiği sonuçlar yüzde 95 güvenilirliğe sahip"

Genç, şunları söyledi:

“Yapay zeka ile analiz yapıyoruz, dikkat çeken yerleri bize veriyor. Sonrasında iyileştirmeleri yaptıktan sonra ciddi bir dikkat çekme oranı alabiliyoruz. Ürün tüketicinin ilgisini çekmiyorsa satın alma niyeti oluşturmaz. Ürün tanıtımında köklü bir değişiklik yaparsanız etkili olmaz, eskisine çok benzerse de etki oluşturmaz, dengesini bulmak gerek. İşte ölçümleme yaparak bu dengeye ulaşabiliyoruz. Yapay zekanın verdiği sonuçlar yüzde 95 güvenilirliğe sahip.”
Etkinliğin devamında ise İlayda Buse Çelik, öğrencilerle staj ve kariyer fırsatlarını paylaşırken, aynı firmanın Planlama ve Pazarlama Şefi Volkan Zenger, gençlere satış tahminlemesine yönelik pazarlama stratejilerini anlattı. Ardından Dr. Volkan Şen, firmasının globalleşme sürecini, son olarak Dr. Fevzi Gökaliler de, pazarlamanın geliştirilmesindeki sürekliliğe vurgu yaptı, sektördeki dünya trendlerinin takip edilmesi gerektiğini anlattı.
Haftanın Öne Çıkanları

Ortaokul öğrencilerine kompost yapım eğitimi verildi

2024-03-03 13:15 - Eğitim

Tüketiciyi iknada yeni yöntem: Nöropazarlama

2024-03-06 10:35 - Ekonomi

Cizre’de Otizm Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği açıldı

2024-03-01 13:22 - Bölge

ESTÜ’de Türk Sanat Müziği rüzgarı esti

2024-03-02 10:36 - Bölge

Aydın’ın sıra dışı adayı Turgut, projelerini paylaştı

2024-03-06 10:27 - Siyaset

İstanbul'da zincirleme trafik kazası

2024-03-03 13:07 - Asayiş

Bebeklerde İşitme Kaybı: Erken Teşhis ve Önlemler

2024-03-04 16:18 - Sağlık

Bakan Uraloğlu: 22 Yılda 275 Milyar Dolarlık Ulaşım ve İletişim Yatırımı

2024-03-05 17:17 - Siyaset

Çatılar kara dayanamadı

2024-03-03 09:54 - Bölge

Yılın Doktoru, Kalbi duran oğlağı suni teneffüsle hayata döndürdü

2024-03-04 11:16 - Bölge

İlgili Haberler

Düzce’de Manda Yetiştiriciliği Gelişiyor: 17 Damızlık Manda Boğası Üreticilere Teslim Edildi

12:43 - Ekonomi

Ford Otosan, Kadınları STEM Alanlarında Güçlendirmek İçin "Gelecek Hayalim Zirvesi"ni Düzenliyor

11:59 - Ekonomi

TCMB, Kredi Kartı Faiz Oranlarını Düşürüdü

10:36 - Ekonomi

Dönercilerden sonra tatlıcı esnafı da indirim akımına katıldı

10:45 - Ekonomi

4. esnaf kooperatifini kazandıracağız

10:18 - Ekonomi

Günün Manşetleri

Diyarbakır Çermik'te Sinek Çayı Çevresindeki Kirlilik, Halkı Zor Durumda Bırakıyor

15:12 - Diyarbakır

Diyarbakır’da Şehit Aileleri ve Gazilerle Birlik Buluşması Yapıldı

15:05 - Diyarbakır

Dicle Üniversitesi Öğrencileri "Eski Diyarbakır’a Yolculuk" Etkinliğiyle Tarihi Keşfetti

14:15 - Diyarbakır

Diyarbakır’dan Sinemalara Uzanan Azmin Hikâyesi

14:09 - Diyarbakır

Güneydoğu’da Kavurma Geleneği

13:42 - Diyarbakır