<div><strong>Tarım ve Orman Bakanlığı</strong>, süt bazlı ürünlerde hijyen ve kalite standartlarını yükseltmek amacıyla <strong>krema ve kaymak</strong> ürünlerinin üretim, işleme ve piyasaya arzına ilişkin kuralları yeniden belirledi.23 Ağustos 2025 tarihli <strong>Resmî Gazete</strong>’de yayımlanan <strong>“Türk Gıda Kodeksi Krema ve Kaymak Tebliği” (Tebliğ No: 2025/18)</strong> ile birlikte, 2003 yılından bu yana yürürlükte olan eski düzenleme yürürlükten kaldırıldı.</div> <h3><strong>Süt Kaynağı ve Ürün Tanımı Netleşti</strong></h3> <div>Yeni tebliğe göre krema ve kaymak yalnızca <strong>inek, koyun, keçi veya manda sütü</strong> kullanılarak üretilecek. Ürünlerin, kendine özgü tat, koku ve yapıya sahip olması şartı getirildi.</div> <div>Ayrıca daha önce mevzuatta yer almayan birçok krema çeşidi de düzenleme kapsamına alındı. Yeni kapsama giren ürünler arasında;</div> <div>Asitlendirilmiş krema</div> <div>Çırpma krema</div> <div>Fermente (ekşi) krema</div> <div>Köpük ve köpüren krema</div> <div>Sıvı krema</div> <div>Sürülebilir krema gibi çeşitler yer aldı.</div> <h3><strong>Katkı Maddelerine Sıkı Denetim</strong></h3> <div>Tebliğ, katkı maddeleri konusunda da önemli kısıtlamalar getiriyor. Özellikle <strong>çeşnili kremalarda</strong> tüketiciyi yanıltabilecek ya da taklit ve tağşişe yol açabilecek maddelerin kullanımı yasaklandı.</div> <div><strong>Kaymak ürünlerinde ise herhangi bir çeşni maddesinin</strong> kullanılması tamamen yasaklandı. Ayrıca, yalnızca <strong>Türk Gıda Kodeksi'ne uygun katkı ve aroma vericiler</strong> kullanılabilecek. <strong>Süt aroması içeren katkı maddeleri</strong> yasaklanan içerikler arasında yer aldı.</div> <h3><strong>Etiketlerde Şeffaflık Zorunluluğu</strong></h3> <div>Yeni düzenleme ile birlikte <strong>etiketleme kuralları da sıkılaştırıldı.</strong> Artık ürün ambalajlarında;</div> <h3><strong>Süt yağı oranı</strong></h3> <h3><strong>Şeker veya tuz ilavesi bilgisi</strong></h3> <div><strong>Süt kaynağının birden fazla hayvandan gelmesi durumunda türlerin ayrı ayrı belirtilmesi</strong> zorunlu olacak.</div> <div>Tüketiciyi yanıltabilecek <strong>hayvan figürleri veya yanıltıcı görseller</strong> ise etiketlerde kullanılamayacak.</div> <h3><strong>Üreticilere 31 Aralık 2025’e Kadar Süre</strong></h3> <div>Bakanlık, yeni düzenlemeye uyum için üreticilere <strong>31 Aralık 2025</strong> tarihine kadar süre tanıdı. Bu tarihten önce üretilmiş ürünler, <strong>raf ömrü sonuna kadar piyasada</strong> kalabilecek.</div> <h3><strong>Tüketici Güvenliği Ön Planda</strong></h3> <div>Tarım ve Orman Bakanlığı, tebliğin amacının <strong>tüketici sağlığını korumak, hijyenik üretimi teşvik etmek ve gıda güvenliğini artırmak</strong> olduğunu vurguladı.Yeni uygulama ile hem sektörde kalite standartlarının yükseltilmesi hem de <strong>gıda sektöründe daha şeffaf bir yapı</strong> oluşturulması hedefleniyor</div> <div></div>