Diyarbakır’da Atanamayan Öğretmenlerden Ek Atama Çağrısı

Diyarbakır’da bir araya gelen atanamayan öğretmenler, düşük kontenjanların mağduriyet oluşturduğunu belirterek ek atama talebinde bulundu

Diyarbakır’da Atanamayan Öğretmenlerden Ek Atama Çağrısı

Diyarbakır’da bir araya gelen atanamayan öğretmenler, düşük kontenjanların mağduriyet oluşturduğunu belirterek ek atama talebinde bulundu. Memur-Sen Diyarbakır İl Başkanı Ramazan Tekdemir de öğretmenlere destek vererek, “Adil dağılım ve ek atama için somut adımlar atılmalı” dedi.

Öğretmenlerden Diyarbakır’da eylem

Diyarbakır’da farklı branşlarda görev bekleyen öğretmen adayları, düşük kontenjanlar nedeniyle yaşadıkları mağduriyeti duyurmak için eylem yaptı. Öğretmenler, 2024 KPSS sonuçlarına göre ek atama yapılması çağrısında bulundu.

Memur-Sen’den destek

Eyleme katılarak öğretmenlere destek veren Memur-Sen Diyarbakır İl Başkanı ve Eğitim-Bir-Sen Şube Başkanı Ramazan Tekdemir, “Ortada ciddi bir adaletsizlik var. Öğretmen açığının bulunduğu ülkemizde bu mağduriyetin giderilmesi için Milli Eğitim Bakanlığı’nın ve hükümetin adım atmasını bekliyoruz” ifadelerini kullandı.

“Öğretmenler ek atama bekliyor”

Atanamayan öğretmenler adına yapılan ortak açıklamada, Türkiye’nin birçok ilinde eylemler düzenlendiği hatırlatılarak şu ifadelere yer verildi:
“2024 KPSS ek atama bekleyen öğretmenler olarak Ankara, İstanbul, Bursa, Konya, Şanlıurfa’dan sonra şimdi de Diyarbakır’da sesimizi yükseltiyoruz. Her birimiz bu ülkenin evladıyız, öğretmeniyiz. Bizim tek isteğimiz; emeğimizin karşılığını alabilmek ve öğrencilerimize kavuşabilmek için adil bir ek atama yapılmasıdır.”

“Mağduriyetler giderilsin”

Açıklamada, düşük kontenjanların birçok öğretmeni hayal kırıklığına uğrattığı vurgulandı:
“15 bin öğretmen ataması son yılların en düşük sayısıdır. Branş dağılımındaki dengesizlikler yüzünden birçok nitelikli öğretmen atama şansı bulamadı. Bu nedenle 2024 KPSS puanıyla ek atama yapılmasını talep ediyoruz. Bu adım hem eğitimdeki öğretmen açığını kapatacak hem de yıllardır atama bekleyen genç öğretmenlerin geleceğine umut olacaktır.”

Çözüm için çağrı

Öğretmenler, taleplerinin yalnızca bireysel bir beklenti olmadığını, aynı zamanda eğitimin niteliği ve toplumsal fayda açısından da önem taşıdığını belirtti. Açıklamada, “Bizler meydanlarda değil, sınıflarımızda olmak istiyoruz. Öğrencilerimize kavuşabilmek için ek atama takviminin açıklanmasını bekliyoruz. Çözüm basit ve nettir: Ek atama ile mağduriyetler giderilmeli, öğretmen açığı kapatılmalıdır” denildi.