Diyarbakır’da öğrencilerin Türkçeyi doğru, etkili ve bilinçli kullanmalarını teşvik etmek amacıyla hayata geçirilen Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında ödül töreni ve sergi açılışı gerçekleştirilecek.
Diyarbakır İl Millî Eğitim Müdürlüğü tarafından organize edilen program, 23 Haziran 2026 tarihinde saat 10.00’da İl Millî Eğitim Müdürlüğü binasında düzenlenecek. Etkinlikte, proje kapsamında yıl boyunca gerçekleştirilen yarışmalarda derece elde eden öğrencilere ödülleri takdim edilecek.
Program kapsamında ayrıca öğrencilerin hazırladığı çalışmaların yer aldığı sergi ziyaretçilere açılacak. Sergide, öğrencilerin dil bilincini geliştirmeye yönelik hazırladığı eserler ve yarışmalarda öne çıkan çalışmalar sergilenecek.
İl Millî Eğitim Müdürlüğü AR-GE Birimi koordinesinde il genelinde yürütülen proje ile öğrencilerin Türkçenin zenginliğini keşfetmeleri, kültürel değerleri tanımaları ve ifade becerilerini geliştirmeleri hedefleniyor.
Yarışmalarda başarı gösteren 12 öğrenci ile danışman öğretmenlerin önemli bir bölümünün ilçe merkezlerinden programa davet edildiği belirtilirken, öğrencilerin velileriyle birlikte katılacağı törende ödül sevincini yaşayacakları ifade edildi.
Türkiye genelinde uygulanan Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında bu yıl yedi farklı yarışma düzenlenirken, yıl sonu etkinliklerinin sergi ve şölen havasında gerçekleştirilerek projenin daha geniş kitlelere ulaştırılması amaçlanıyor.