?>

Kırsal kalkınmaya iki yeni proje

Diyarbakır’ın Yenişehir Belediyesi kırsal alanda sebzeciliğin geliştirilmesi ve mandacılığın daha verimli hale getirilebilmesi amacıyla GAP Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı ve Yenişehir Kaymakamlığı ile “Yerelde Kadın Eliyle Organik Sebze Üretimi ve İşlenmesi’’ ile ‘’Manda Sütü Market’’ projeleri için iş birliği protokolü imzaladı..

Ekonomi - 4 yıl önce

Diyarbakır’ın Yenişehir Belediyesi kırsal alanda sebzeciliğin geliştirilmesi ve mandacılığın daha verimli hale getirilebilmesi amacıyla GAP Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı ve Yenişehir Kaymakamlığı ile “Yerelde Kadın Eliyle Organik Sebze Üretimi ve İşlenmesi’’ ile ‘’Manda Sütü Market’’ projeleri için iş birliği protokolü imzaladı. Yenişehir Kaymakamlığı toplantı salonunda GAP Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı ve Yenişehir Kaymakamlığı arasında imzalanan “Yerelde Kadın Eliyle Organik Sebze Üretimi ve İşlenmesi’’ ve ‘’Manda Sütü Market’’ iş birliği protokolleri ile ilçede sebzeciliğin geliştirilmesi ve mandacılığın daha verimli hale getirilmesi amaçlanıyor. Kırsal Kalkınmada Yenişehir ilçesi ve bölge için önemli iki projeyi daha hayata geçirdiklerini belirten Kaymakam Murat Beşikci, “Yerelde kadın eliyle organik sebze üretimi ve işlenmesi projemiz ile 130 kadın üreticimiz ilçemiz sınırlarında bulunan 100 dekar alanımızda sebze yetiştirecek ve bu ürünleri de kuracağımız atölyemizde işleyecekler. Bu faaliyetlerimizi ilçemiz sınırları içerisinde inşa edeceğimiz 30 bin alana sahip olacak olan “Nev Bahçe” parkımızda yürüteceğiz. Parkımızın içerisinde meyve ve sebze bahçeleri, yöresel yemek mutfağı, organik üretim serası ve tesisi, oturma alanları, çocuk oyun alanları, piknik alanları, anne-çocuk bakım odası ve süs havuzları inşa ediyoruz. Parkımızdaki 500 metrekarelik kapalı alanı sebze işleme atölyesine dönüştüreceğiz. Üretici kadınlarımızda bu alanda üretim yapacaklar’’ dedi. “Manda Sütü Marketi projesi” ile de manda yetiştiricilerinin ürettikleri çiğ manda sütünü bir merkezde toplayacaklarını belirten Başkan Beşikci, ‘’Manda yetiştiricilerimizin ürettikleri çiğ manda sütünü toplayarak Kaymakamlığımızın sorumluluğunda belediyemiz aracılığı ile kuracağımız atölyede hijyenik koşullarda işleyerek yoğurt, tereyağı ve kaymak oluşturacak; markalaştırılması ve sosyo-ekonomik açıdan kalkınmalarını sağlayacak, hane halkına düzenli olarak gelir sağlanmasına vesile olacağız. Hayata geçirdiğimiz bu projelerimiz ilçemize ve üreticilerimize hayırlara vesile olur inşallah’’ ifadelerinde bulundu.

Haftanın Öne Çıkanları

Öğretmenler, öğrencileri için yenilikçi içerikler üretiyor

2022-06-17 00:00 - Eğitim

İnönü Üniversitesi Kampüsü dünyanın en güzel kampüslerinden biri seçildi

2022-06-20 00:00 - Eğitim

İki dakika ile sınavı kaçırdı gözyaşlarına boğuldu

2022-06-18 00:00 - Eğitim

Öğrencileri sevindiren haber: Bütçelerine uygun yemekleri bu lokantada yiyecekler

2022-06-20 00:00 - Eğitim

″Çocuğun yaşına göre spor dalı seçilmeli″

2022-06-20 00:00 - Sağlık

Mezopotamya’nın su altı güzellikleri İtalya’da sergileniyor

2022-06-15 00:00 - Kültür Sanat

Su savaşıyla bir yılın stresini attılar

2022-06-17 00:00 - Eğitim

Nusaybin’de ilk defa YKS yapıldı

2022-06-18 00:00 - Eğitim

Bağlar Belediyesinden asfalt çalışması

2022-06-19 00:00 - Güncel

Diyetisyen Arslan’dan, pilaj diyeti ile fit kalma tiyoları

2022-06-21 00:00 - Güncel

İlgili Haberler

Ekonomiye Yön Verenler zirvesi düzenlendi

09:37 - Ekonomi

TÜRKONFED ve Türkiye İş Bankası’ndan Londra’da girişimcilik diplomasisi

09:38 - Ekonomi

Dolar ve Euro’da Sınırlı Yükseliş

10:06 - Ekonomi

Altın Fiyatlarında Yeniden Yükseliş

09:52 - Ekonomi

65. Kiraz Teşvik Yarışması yapıldı

00:37 - Ekonomi

Günün Manşetleri

Diyarbakır'da Çocuklar İçin Anlamlı Organizasyon

14:24 - Diyarbakır

Suriye’nin Yeniden İnşası Diyarbakır Sanayisine Yeni Pazar Açıyor

13:53 - Diyarbakır

Bağlar'da Buğday Tarlalarını Alevler Sardı

13:50 - Diyarbakır

Diyarbakır'da Yolun Karşısına Geçmek İsteyen Yayaya Otomobil Çarptı

13:22 - Diyarbakır

Diyarbakır’da Tarım Arazisinde Korkutan Yangın

13:15 - Diyarbakır