<div><span><span>Almanya Ekonomi ve İklim Koruma Bakanlığından yapılan açıklamada, linyit yakıtlı elektrik santrallerinin Ekim 2023'ten Mart 2024 sonuna kadar tekrar devreye alınmasına ilişkin kararın, Bakanlar Kurulu tarafından onaylandığını bildirdi. </span></span></div> <div><span><span>Almanya, Rusya-Ukrayna savaşı ve Moskova'dan doğal gaz sevkiyatının, durmasının ardından 1,9 gigawatt gücündeki yedek linyit santrallerini geçen kış yeniden elektrik şebekesine bağlamıştı.</span></span></div> <div><span><span>Linyit santralleri, doğal gaz santrallerine kıyasla çok daha fazla karbon salımı yapıyor. <strong>(İLKHA)</strong></span></span></div> <div> </div>