USD
00,00
EUR
00,00
USD/EUR
1,000
ALTIN
0.000,00
BİST
0.000,00

Diyarbakır’da Edebiyat Koridoru

Kayapınar’daki Adnan Menderes Anadolu Lisesi’nde öğretmenler tarafından oluşturulan “Edebiyat Koridoru”, öğrencilere hem ilham kaynağı oldu hem de öğrenmeyi kalıcı hale getirdi. Koridorda yer alan yazar ve şair portreleri, öğrencilerin görsel hafızalarını güçlendirerek sınavlara hazırlıkta büyük avantaj sağlıyor.

Diyarbakır’ın Kayapınar ilçesinde bulunan Adnan Menderes Anadolu Lisesi, öğrencilerin edebiyatla bağını güçlendiren örnek bir projeye imza attı. Okul yönetimi ve edebiyat öğretmenleri tarafından hazırlanan “Edebiyat Koridoru”, öğrencilere edebiyat tarihini yaşayarak öğrenme fırsatı sunuyor.

Okulun geniş salonlarından biri, edebiyatın unutulmaz isimlerine ayrıldı. Duvarlarda, 1800’lü yıllardan günümüze kadar Türk edebiyatına damga vuran şair ve yazarların portreleri ile eserlerinden bölümler yer alıyor. Böylece öğrenciler, ders aralarında koridorda yürürken bir yandan da edebiyatın derinliklerinde bir yolculuğa çıkıyor.

“Görsel hafıza öğrenmede güçlü bir araç”

Adnan Menderes Anadolu Lisesi Türk Dili ve Edebiyatı öğretmeni Serap Atay, projenin ilk olarak geçtiğimiz yıl tayini çıkan meslektaşları Emine Daysal tarafından başlatıldığını belirtti.

Atay, proje hakkında şunları söyledi:

“Fikir gerçekten çok güzeldi. Okulumuzun geniş koridorlarını değerlendirmek istedik. Ders kitaplarında yer alan yazar ve şairlerin öğrencilerin görsel hafızasında kalmasını sağlamak için böyle bir çalışma yaptık. 1800’lü yıllardan Cumhuriyet dönemine ve çağdaş edebiyata kadar geniş bir yelpaze oluşturduk. Öğrencilerimiz artık sadece okuyarak değil, görerek de öğreniyor.”

Atay, koridorun özellikle TYT-AYT sınavlarına hazırlanan 12’nci sınıf öğrencileri için büyük fayda sağladığını da vurguladı:

“Bazen öğrencilerimiz teneffüslerde koridorda dolaşıp ‘Bak, bu Ahmet Arif’miş’ diyor. Ya da sınıfta, ‘Hocam bu şiiri koridorda okumuştum’ diyerek ilgilerini gösteriyorlar. Bu da bizim doğru bir adım attığımızı gösteriyor. Görsel hafıza öğrenmede çok etkili bir yöntem.”

“Dersleri daha kalıcı hale getiriyor”

Okulun 12’nci sınıf öğrencilerinden Kayra Gülmüş de edebiyat koridorunun sınavlara hazırlanırken kendilerine büyük katkı sağladığını belirterek şöyle konuştu:

“Koridorda yer alan görseller ve bilgiler konuları hatırlamamızı kolaylaştırıyor. Bu ortam hem etkili hem de kalıcı bir öğrenme sağlıyor. Edebiyat artık sadece kitaplarda değil, okulun duvarlarında da bizimle.”

Edebiyatla dolu duvarlar, öğrenmeye açılan kapı oldu

Adnan Menderes Anadolu Lisesi’nin “Edebiyat Koridoru” uygulaması, öğrencilerin derse ilgisini artırırken, okulun atmosferine de sanatsal bir kimlik kazandırdı.
Koridor, her gün öğrencileri edebiyatın büyülü dünyasında bir gezintiye çıkarıyor — kimi zaman Ahmet Arif’in şiirleriyle, kimi zaman Orhan Pamuk’un satırlarıyla...

Bu özel çalışma, eğitimde yenilikçi yaklaşımların Diyarbakır’daki en güzel örneklerinden biri olarak dikkat çekiyor.

Kaynak: İHA