<div><span><span>Madencilikten Sorumlu Devlet Bakanı Hans Vijlbrief, yaptığı açıklamada, Groningen'deki doğal gaz sahalarında 1 Ekim itibarıyla üretimin durdurulduğunu belirterek, "</span></span><span><span>Pazar günü itibarıyla Groningen'deki gaz üretimi, 60 yılın ardından sıfıra indi. </span></span><span><span>Groningen'deki sahaların kalıcı olarak kapatılmasını sağlayan kararı imzaladım. Sahalar, 1 Ekim 2024'te kalıcı olarak kapatılacak." dedi.</span></span></div> <div><span><span>Konuyla ilgili hükümetten yapılan açıklamada, bu yıl kış aylarının aşırı soğuk geçmesi ihtimaline karşı istisnai olarak sahaların yeniden açılması seçeneğinin değerlendirildiği belirtilerek, sahaların gelecek yıl 1 Ekim 2024'te tamamen geri döndürülemeyecek şekilde kapatılacağı kaydedildi.</span></span></div> <div><span><span>26 sahadaki gaz çıkarma faaliyetlerinin son aylarda azaltılarak 5'e indirildiği ve üretimin bu sabah itibarıyla sonlandırıldığı bildirildi.</span></span></div> <div><span><span>Hollanda'nın kuzeyinde yer alan ve Avrupa'daki en önemli doğal gaz sahalarından Groningen'deki gaz üretiminin geçen yıllarda depreme yol açması, ülkede tartışmalara neden olmuş, üretim geçici durdurulmuştu. <strong>(İLKHA)</strong></span></span></div> <div> </div> <div> </div> <div> </div>