<div><span><span>İran Dışişleri Bakan Yardımcısı ve Başmüzakereci Ali Bakıri, ABD’de tutuklu İranlı 5 mahkumun serbest bırakılmasına ilişkin yaptığı açıklamada, </span></span><span><span>“ABD’nin hukuki olmayan yaptırımlarını delme bahanesiyle bu ülkede tutuklanan 5 vatandaşımızın serbest bırakılmasından dolayı çok mutluyuz ve onların sevdiklerinin kollarına dönmelerini tebrik ediyoruz.” dedi.</span></span></div> <div><span><span>Bakıri, “İran vatandaşlarının serbest bırakılmasına yol açan süreçteki önemli rollerinden dolayı Katar ve Umman hükümetlerine teşekkür ederiz.” ifadelerini kullandı.</span></span></div> <div><span><span>Beyaz Saray, 10 Ağustos'ta, İran'da tutuklu 5 ABD vatandaşının cezaevinden çıkarılıp ev hapsine alındığını duyurmuştu.</span></span></div> <div><span><span>İran Dışişleri Bakan Yardımcısı Bakıri de ABD ile yürütülen tutuklu değişimine ilişkin müzakerelere ilişkin olarak, İran'ın dondurulmuş varlıklarının ve ABD'de tutuklu bulunan çok sayıda İran vatandaşının serbest bırakılacağını demişti. <strong>(İLKHA)</strong></span></span></div> <div> </div> <div> </div>