<div><span><spansans-serif"">Kassam Tugayları'ndan yapılan açıklamada, Nurit Yitzhak ve Yocheved Lifshitz isimli iki esirin Mısır-Katar arabuluculuğu yoluyla serbest bırakıldığı belirtildi.</span></span></div> <div><span><spansans-serif"">Açıklamada, üstelik bu durumun işgalci rejimin, cuma gününden bu yana bu esirleri almayı reddettiği ve halen esirler dosyasını ihmal ettiğinin bilinmesine rağmen gerçekleştiği kaydedildi.</span></span></div> <div><span><spansans-serif"">Ayrıca açıklamada, arabulucu kardeş ülkelerle gün içinde esirlerin teslimi sürecinde işgalci rejimin 8'den fazla prosedüre uymadığı, tüm bunlara rağmen zorunlu insani sebeplerle esirlerin serbest bırakılmasına karar verildiği kaydedildi. </span></span></div> <div><span><spansans-serif""><strong>İşgal rejimi, esirleri almayı reddetmişti</strong></span></span></div> <div><span><spansans-serif"">Kassam Tugayları sözcsüsü Ebu Ubeyde, geçtiğimiz gün yaptığı açıklamada, Katarlı yetkililere Nurit Yitzhak ve Yocheved Lifshitz isimli esirleri serbest bırakacaklarını bildirdikleri aktarmıştı.</span></span></div> <div><span><spansans-serif"">Esirleri, zorunlu insani nedenlerden dolayı ve tamamen karşılıksız olarak serbest bırakmak istediklerini vurgulayan Ebu Ubeyde, ancak işgal hükümetinin, esirleri geri almayı reddettiğini kaydetmişti.</span></span></div> <div><span><spansans-serif""><strong>Direnişin elinde 250 esir bulunuyor</strong></span></span></div> <div><span><spansans-serif"">Ebu Ubeyde, daha önce esir konusu hakkında yaptığı açıklamada, Aksa Tufanı operasyonu kapsamında sadece Kassam'ın yaklaşık 200 siyonist işgalciyi esir aldığını açıklamıştı.</span></span></div> <div><span><spansans-serif"">Diğer direniş gruplarının ellerinde de siyonist esirlerin olduğunu aktaran Ebu Ubeyde, genel esir sayısının 200-250 arasında, hatta 250'nin üstünde olabileceğini bildirdi.</span></span></div> <div><span><spansans-serif"">Ebu Ubeyde, ayrıca en az 22 siyonist esirin, işgal rejiminin Gazze'ye düzenledikleri saldırıda öldüğünü aktardı.</span></span></div> <div><span><spansans-serif""><strong>"Siviller bizim misafirimizdir"</strong></span></span></div> <div><span><spansans-serif"">Kassam Tugayları'nda farklı milletlerden bir grup esirin de ellerinde bulunduğunu ifade eden Ebu Ubeyde, bunlara misafir gibi davrandıklarını ve onları korumaya çalıştıklarını vurgulamış nitekim dün ABD vatandaşı 2 kişiyi, geçtiğimiz günlerde de bir anne ve 3 çocuğunu serbest bıraktıklarını duyurmuştu.</span></span></div> <div><span><spansans-serif"">Ebu Ubeyde: "Saha koşulları izin verdiğinde yabancı esirleri serbest bırakacağız ancak işgal ordusunda başka bir uyruğa mensup olup da savaşan kişiler doğrudan düşman olarak ele alınacaktır." diye belirtti.</span></span></div> <div><span><spansans-serif"">Ebu Ubeyde, "Tüm dünyaya ve tutuklular meselesine müdahale etmek isteyen herkese, tutuklularımıza ve ailelerine ve kendimize verdiğimiz bir söz var: Allah'ın izniyle her Filistinlinin evine neşe getirmeye kararlı olduğumuzun garantisini veriyoruz." diye ekledi. <strong>(İLKHA)</strong></span></span></div>