<div><span><span sans-serif="">HAMAS'ın askeri kanadı Kassam Tugayları'nın 7 Ekim'deki Aksa Operasyonu sonrası, 4 günlük insani ateşkes ve esir takası anlaşması bu sabah itibariyle başladı.</span></span></div> <div><span><span sans-serif="">Anlaşma kapsamında ilk aşamada Kassam Tugayları, ellerindeki 13 siyonist işgalciyi serbest bıraktı ve buna karşılık işgal zindanlarında bulunan 24'ü kadın, 15'i çocuk 39 Filistinli esir serbest bırakıldı.</span></span></div> <div><span><span sans-serif="">Özgürlüğe kavuşan kadın tutsaklar ve çocuklar, Gazze, direnişi ve şehitleri için sloganlar atarak, Filistin direnişini ve bu anlaşmaya vesile olan şehitleri selamladı. </span></span></div> <div><span><span sans-serif="">Nablus'tan serbest bırakılan mahkum Sarah Abdullah şunları söyledi: "HAMAS'la gurur duyuyorum ve Gazze'yi çok seviyorum. Muhammed El Deyf ve Yahya Sinvar'la da gurur duyuyorum çünkü onlar bizi yalnız bırakmadı."</span></span></div> <div><span><span sans-serif="">Özgürlüğüne kavuşan esir Marah Bakır ise Gazze halkının büyük fedakarlığı ve şehitlerin kanı vesilesiyle serbest bırakılmalarının kendilerini çok duygulandırdığını ifade etti.</span></span></div> <div><span><span sans-serif="">Esir Nail Bergusi'nin kız kardeşi Henan Bergusi de esir takası kapsamında serbest bırakıldı. Serbest bırakıldıktan sonra gazetecilere açıklamalarda bulunan Bergusi, Filistinli direniş gruplarına övgüde bulunarak, "Direniş olmasaydı özgürlüğü göremezdik" dedi.</span></span></div> <div><span><span sans-serif="">Serbest bırakılan esir Fatima Şahin de şunları söyledi: "Esirlerin özgürlüğü için sabırlı olan ve kan döken Gazze halkımızı selamlıyoruz ve tüm tutukluları özgürleştirmek ve cezaevlerini boşaltmak için çalışan direnişe güvenimiz tamdır."</span></span></div> <div><span><span sans-serif="">Esir Filistinli Necm ise, "Allah'a hamd olsun, bu tarif edilemez bir duygudur ve Gazze'nin, müebbet esirlerin ve Allah'ın izniyle Kassam'ın fedakarlıkları ve şehitlikleri vesilesiyle sevincimiz eksiktir. Tugaylar tüm hapishaneleri boşaltacaktır." diye konuştu.</span></span></div> <div><span><span sans-serif="">Balata kampından esir Asel el-Titi de şunları söyledi: "Allah, Gazze şehitlerine ve kahramanlarına rahmet etsin. Baskı ve hapisler dayanılmazdı, ailemin beni ziyaret etmesi yasaklanmıştı."</span></span></div> <div><span><span sans-serif="">Esirlerin serbest bırakılma anlarına tanık olmak için toplanan aileler ve Filistin halkı da sık sık HAMAS, Kassam Tugayları ve direniş gruplarını öven sloganlar attı. <strong>(İLKHA)</strong></span></span></div>