Diyarbakır’da Öğretmenler “Şiddetsiz İletişim Yoluyla Yolda Sanat” Eğitimiyle Mesleki Becerilerini Güçlendiriyor

Diyarbakır İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Bütün Çocuklar Bizim Derneği iş birliğinde yürütülen proje kapsamında, öğretmenler şiddetsiz iletişim ve empati odaklı sanatsal uygulamalarla sınıf içi iletişim becerilerini geliştiriyor.

Diyarbakır’da Öğretmenler “Şiddetsiz İletişim Yoluyla Yolda Sanat” Eğitimiyle Mesleki Becerilerini Güçlendiriyor

Diyarbakır’da Kayapınar Adnan Menderes Anadolu Lisesi’nde, öğretmenler için düzenlenen “Şiddetsiz İletişim Yoluyla Yolda Sanat” eğitimi sürüyor. 17 ilçeden 60 sınıf öğretmeninin katıldığı programda, katılımcılar sanat temelli uygulamalarla şiddetsiz iletişim, empati ve pozitif okul iklimi konularında deneyim paylaşımlarında bulunuyor.

Eğitim boyunca öğretmenler, drama, görsel sanatlar ve çeşitli ifade yöntemleriyle iletişim becerilerini pekiştiriyor, sınıf içi uygulamalar üzerinden örnek olaylar üzerinde çalışıyor. Programın amacı, öğretmenlerin öğrencilerle daha etkili ve anlayış temelli bir iletişim kurmalarını sağlamak ve okul ortamında barışçıl bir iletişim kültürünü yaygınlaştırmak.

Diyarbakır İl Milli Eğitim Müdürlüğü Proje Koordinatörü Nevzat Can, “66 sınıf öğretmenimizle şiddetsiz iletişim eğitimi gerçekleştiriyoruz. Buradaki bilgi ve becerilerin sınıflara taşınması, iletişim sorunlarına çözüm yolları geliştirilmesi açısından büyük önem taşıyor. Eğitimlerimiz yapılandırılmış ve nitelikli şekilde ilerliyor. Projemiz iki aşamalı; ilk aşamada şiddetsiz iletişim eğitimi verildi, ikinci aşamada ise Aralık ayında ‘Şiddetsiz İletişim Yoluyla Sanat’ çalışmaları yapılacak” dedi.

Bütün Çocuklar Bizim Derneği Proje Sorumlusu Hazal Kaya, eğitimin öğretmenlerin mesleki yaşamlarında karşılaşabilecekleri zorluklara yeni araçlar kazandırmayı hedeflediğini söyledi. Kaya, “İlk aşamada şiddetsiz iletişim araçları üzerinde duruldu, ikinci aşamada ise sanatsal ifade yöntemleri öğretmenlere aktarılacak. Öğretmenler, çocuklarla birlikte uygulayabilecekleri yaratıcı yöntemler öğrenmiş olacak” diye konuştu.

Şiddetsiz İletişim Eğitmeni Gizem Alav Şapçı, öğretmenlerin öncelikle kendi duygularını fark etmeleri ve empati kurmaları üzerine çalıştıklarını vurguladı. Şapçı, “Öğretmenler çatışma çözümü konusunu da ele alıyor, kazan-kaybet yaklaşımı yerine ihtiyaçları anlamaya dayalı bir anlayış geliştiriyor. ‘Hatasız Alan’ kutu oyunu ile uygulamalı çalışmalar yapıyoruz” dedi.

Katılımcı öğretmenlerden Mülkiye Kösek, eğitimin mesleki ve kişisel gelişimine katkı sağladığını ifade ederken, Didem Selimoğlu ise programın iletişim alanında duysal esneklik kazandırdığını belirtti ve öğrencilere uygulamak için sabırsızlandıklarını dile getirdi.

Programın, öğretmenlerin iletişim becerilerini güçlendirerek, okul ortamlarında barışçıl bir kültürün yaygınlaşmasına katkı sağlaması hedefleniyor.