Kamyonet Şoförlerinden 'Kantar Fişi' İsyanı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın 1 Kasım’da yürürlüğe sokacağı yeni kantar uygulaması, 3,5 tonun altındaki kamyonet ve minibüsleri de kapsıyor. Diyarbakır’da bir araya gelen kamyonet şoförleri, düzenlemeyi protesto ederek "Geçim kaynaklarımız yok ediliyor" dedi.

Kamyonet Şoförlerinden 'Kantar Fişi' İsyanı

Karayolları Genel Müdürlüğü’nün 1 Kasım 2025 itibarıyla başlatacağı yeni kantar uygulaması, kamyonet ve minibüs şoförlerini isyan ettirdi. Azami yüklü ağırlığı 3 bin 500 kilogramı geçmeyen araçlara da 'kantar fişi' zorunluluğu getirilmesi, taşımacılıkla geçinen binlerce küçük esnafı mağdur etti.

Diyarbakır’da bir araya gelen kamyonet sürücüleri, düzenlemeyi protesto ederek araç konvoyu oluşturdu. Karayolları Denetim İstasyonu önünde toplanan grup, basın açıklamasıyla tepkilerini dile getirdi.

Türkiye Nakliyeciler ve Çekiciler Birliği adına konuşan Mehmet Veysel Ateş, kamyonet sahiplerinin bu düzenlemeyle fiilen iş yapamaz hale geldiğini söyledi.

“Ülkemizde binlerce esnaf, sadece kamyonetleriyle ailesinin geçimini sağlıyor. Ancak getirilen yeni uygulama, bu araçları tamamen işlevsiz bırakıyor,” diyen Ateş, uygulamanın geri çekilmesini talep etti.

"Kamyonetlerin Taşıma Kapasitesi Sıfıra İniyor"

Ateş, birçok kamyonetin boş ağırlığının zaten 3 ila 3,5 ton arasında olduğunu vurguladı. Bu durumda üzerine yük alınmasının mümkün olmadığını belirterek şöyle konuştu:

“Birçok 6 teker kamyonet, bu düzenleme sonrası sadece 500 kilogram civarında yük taşıyabilecek. Bu da bir ticari araç için mantıksız bir rakam. Öyle ki, bugün bir taksi dahi 500 kilogramlık yolcu ve bagaj taşıyabiliyor.”

"Uygulama Adil Değil"

Kamyon ve tırların boş ağırlıklarına yakın yük taşımasına izin verilirken, kamyonetlere getirilen sınırlamayı "adaletsizlik" olarak değerlendiren Ateş, esnafın bu kararla resmen işsiz kaldığını ifade etti.“Ticari olarak faaliyet göstermemiz imkânsız hale geldi. Bu uygulama sürdürülebilir değil.”

Bakanlığa 5 Maddelik Çağrı

Basın açıklamasında, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na yönelik 5 önemli soru yöneltildi. Açıklamada şu sorular öne çıktı:

  1. Kamyonetlerin boş ağırlıkları dikkate alındığında, fiilen yük taşımasını engelleyen 3.500 kg sınırlaması neden getirildi?

  2. Bu düzenlemenin yaratacağı ekonomik mağduriyetler konusunda Bakanlığın bir öngörüsü var mı?

  3. Teknik iyileştirmeler sonrası yük sınırında esneklik sağlanması gündemde mi?

  4. Kamyon, tır ve taksilere tanınan ağırlık esnekliği kamyonetler için neden geçerli değil?

  5. Ticari faaliyetlerini sürdüremeyen kamyonet sahiplerine yönelik bir destek planı bulunuyor mu?

Esnaf Düzenlemenin Geri Çekilmesini İstiyor

Kamyonet şoförleri, ticari faaliyetlerinin önünü kesen bu düzenlemenin kaldırılmasını talep ederken, yetkililere diyalog çağrısında bulundu. Açıklamanın sonunda esnafa destek verilmemesi durumunda, daha geniş katılımlı eylemlerin yapılacağı sinyali verildi.