e Doğru egzersiz ile eklemlerimizi nasıl sağlıklı tutarız ? Diyarbakır son dakika haberleri, Diyarbakır haberleri, Diyarbakır haber, son dakika gelişmeler, Diyarbakır İlçe Haberleri, anlık en taze haberler yer alıyor.

Doğru egzersiz ile eklemlerimizi nasıl sağlıklı tutarız ?

Günümüzde egzersiz yapma bilinci gün geçtikçe artıyor. Doğru egzersizlerle eklemlerimizin sağlığını koruyabilir, var olan eklem ağrılarından kurtulabiliriz Fizyoterapist Uğur Durmaz bu konuyla ilgili bilgiler paylaştı.

Doğru egzersiz ile eklemlerimizi nasıl sağlıklı tutarız ?
Doğru egzersiz ile eklemlerimizi nasıl sağlıklı tutarız ? admin

Fizyoterapist  Durmaz yaptığı açıklamada şöyle konuştu,”Sağlıklı eklemler sayesinde yürüyebiliyoruz, koşabiliyoruz, zıplayabiliyoruz, dönebiliyoruz ve daha birçok hareketi yapabiliyoruz.

Eklemlerimiz dengeli olmak için bağlar ve kaslar ile birbirlerine bağlanmıştır. Kemiklerin uçlarında eklem kıkırdağı adı verilen düz, beyaz bir doku tabakası vardır. Bu tabakalar baskı uygulayan kuvvetleri dağıtmada yardımcı olur ve hareket ettiğimiz zaman pürüzsüz kaymalara izin verir.

Aktif bir hayat tarzı, ağrısız bir yaşam ve sevdiğiniz sporlarla uğraşmaya devam etmek için eklemlerimizi sağlıklı tutmalıyız” dedi.

DOĞRU EGZERSİZ ÖNEMLİ

Fizyoterapist  Durmaz , “Eklem sağlığını korumak ve yaşamımıza rahat bir şekilde devam etmek için doğru egzersiz çok önemlidir. Kişinin gövde kaslarını kullandığımız sırada eklemlerdeki yükü azaltan egzersizler, eklemlerimizi uzun süreli kullanabilmemiz için çok önemlidir ve erken yaşta eklem hastalıkları riskini azaltır.  Egzersizde başarılı olmanın anahtarı egzersizlerin çeşitli ve kişinin durumuna özel olmasıdır. Hafif tempolu egzersizler, denge, günçlendirme, esneklik egzersizlerinin yanında sağlıklı bir kiloya sahip olmak bize hayat boyu sağlıklı eklemlere sahip olmamızı sağlar.

Şimdi bazı egzersiz çeşitlerinden ve bunların etkilerinden biraz bahsedelim;

Esneklik için egzersizler bize eklem hareket açıklığı kazandırır. Aktif germe egzersizleri yoğun egzersizlere hazırlanma için önemlidir. Düşük yüklenme ile yapılan egzersizler ve sporlar örneğin; yürüme, bisiklet sürme, yüzme minimal ekipman ile yapılabilecek en ideal fiziksel aktivitelerdir. Ağırlık çalışmaları kaslarımızı güçlü tutar ve iyi bir eklem dengesi gerektirir. Bu tür egzersizlere başlamadan önce mutlaka fizyoterapistiniz ile detayları görüşün ve en iyi performans için tavsiyelerine ve programına uyun.

Unutulmamalıdır ki milyonlarca egzersiz çeşidi vardır ve egzersizin çok basit veya çok karmaşık olması önemli değildir. Önemli olan hangi amaç için yapıldığıdır. Bu yüzden egzersize başlamadan bir doktor veya bir fizyoterapist ile görüşmeniz  size uygun bir program çıkarılmasına ve yaşınız ilerledikçe sağlıklı kalmanıza yardımcı olacaktır”diye konuştu.

Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR X
GAÜN Güzel Sanatlar Fakültesi öğrencilerinden okul boyama etkinliği
GAÜN Güzel Sanatlar Fakültesi öğrencilerinden okul boyama etkinliği
Obezite cerrahisi ile fazla kilolarıyla vedalaştı
Obezite cerrahisi ile fazla kilolarıyla vedalaştı
diyarbakır evden eve, diyarbakır nakliyat, evden eve diyarbakır, diyarbakır asansörlü nakliyat, diyarbakır şehirlerarası nakliyat diyarbakır evden eve, diyarbakır nakliyat, evden eve diyarbakır, diyarbakır asansörlü nakliyat, diyarbakır şehirlerarası nakliyat diyarbakır evden eve, diyarbakır nakliyat, evden eve diyarbakır, diyarbakır asansörlü nakliyat, diyarbakır şehirlerarası nakliyat diyarbakır evden eve, diyarbakır nakliyat, evden eve diyarbakır, diyarbakır asansörlü nakliyat, diyarbakır şehirlerarası nakliyat diyarbakır temizlik şirketleri alanya evden eve, alanya nakliyat, evden eve alanya, alanya asansörlü nakliyat, alanya şehirlerarası nakliyat