<div><span><span>Geçtiğimiz günlerde Irak Başbakanı Muhammed Şiya es-Sudani ile İran Cumhurbaşkanı Birinci Yardımcısı Muhammed Muhbir’in katıldığı törenle Şelemçe ile Basra’yı birbirine bağlayacak demiryolu hattının yapımına başlandı. </span></span></div> <div><span><span>Irak’ın Basra kenti ile İran’ın güneyindeki sınır kasabası Şelemçe’yi birbirine bağlayacak 32 kilometrelik demiryolu projesinin yaklaşık 18 ila 24 ayda tamamlanması planlanıyor.</span></span></div> <div><span><span>Tahran ve Bağdat, söz konusu hattı geliştirmek için ilk olarak 2014 yılında bir anlaşma imzaladı ancak Irak'taki çatışmalar, projenin askıya alınmasına neden oldu.</span></span></div> <div><span><span>Irak'ta güvenlik ve siyasi durum düzelince 2021'in sonlarında proje yeniden gündeme geldi. </span></span></div> <div></div> <div><span><span>İran eski Cumhurbaşkanı Hasan Ruhani, İran’ın Şelemçe, Irak’ın ise Basra kentinden geçerek iki ülkeyi Suriye ve Akdeniz’e bağlayacak demiryolu hattını “son derece önemli bir proje” sözleriyle nitelendirmişti.</span></span></div> <div><span><span>Ancak aradan geçen iki yıla rağmen projede herhangi bir somut adım atılmadı.</span></span></div> <div><span><span>Geçtiğimiz günlerde ise projede beklenen adımlar atılmaya başlandı ve projenin temelleri atıldı.</span></span></div> <div><span><span>Projeye ilişkin bilgi veren İran Cumhurbaşkanı Birinci Yardımcısı Muhbir, çalışmaların tamamlanmasıyla İran’ın demiryolu ağının Akdeniz ülkelerine bağlanabileceğini belirtti.</span></span></div> <div><span><span>Muhbir, projenin hayata geçirilmesiyle ortalama 11 milyar dolar olan İran ile Irak arasındaki ticaret hacminin 30 milyar dolara çıkabileceğini belirtti.</span></span></div> <div><span><span>Proje kapsamında İran, iki ülkeyi ayıran, İran'da Arvand Nehri ve Irak'ta Şattü'l-Arab olarak bilinen su yolu üzerinde bir köprü inşa edecek. <strong>(İLKHA)</strong></span></span></div>