USD
00,00
EUR
00,00
USD/EUR
1,000
ALTIN
0.000,00
BİST
0.000,00

Diyarbakır İhracatta Hız Kesmiyor

Diyarbakır Ticaret ve Sanayi Odası, 2025 yılının ilk 10 aylık döneminde ihracatın 235,3 milyon dolara ulaştığını açıkladı. İhracatta Irak ilk sırada yer alırken, özellikle Azerbaycan ve Almanya pazarlarında dikkat çekici artışlar kaydedildi.

Diyarbakır İhracatta Hız Kesmiyor

Diyarbakır Ticaret ve Sanayi Odası (DTSO), 2025 yılının Ocak-Ekim dönemine ait dış ticaret verilerini açıkladı. Buna göre kent, bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla ihracatta yüzde 17,5'lik artış sağlayarak toplam 235,3 milyon ABD doları ihracat hacmine ulaştı.

DTSO Dış Ticaret Komisyonu Başkanı Yıldız Türk, ihracat performansında en büyük payın Irak’a ait olduğunu belirterek, “Irak’a yönelik ihracatımız 120 milyon doları aşmış durumda. Bu rakam, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 16’lık bir büyüme anlamına geliyor” dedi.

İlk 5 Ülke: Irak Zirvede

Türk’ün açıkladığı verilere göre dış pazarlarda tablo şu şekilde şekillendi:

Ülke İhracat Hacmi Yıllık Artış
Irak 120+ milyon dolar %16
Suriye 11,4 milyon dolar %97
Azerbaycan 7,4 milyon dolar %123
Gürcistan 6,6 milyon dolar %4
Almanya 6,2 milyon dolar %49

Türk, “Azerbaycan ve Almanya pazarlarında gösterilen güçlü performans, Diyarbakır’ın yalnızca bölgesel değil, Avrupa pazarında da etkili bir oyuncu olduğunun göstergesidir” ifadelerini kullandı.

Kimyevi Maddeler Sektörü İlk Sırada

Sektörel dağılımda ise Kimyevi Maddeler ve Mamulleri sektörü 39,9 milyon dolarlık ihracat ile lider konumda. Bu sektörü 37,3 milyon dolar ile demir ve demir dışı metaller, 30,6 milyon dolar ile hububat, bakliyat, yağlı tohumlar ve mamulleri takip etti.

Tekstilde İvme Kaybı

Türk, tekstil ve hazır giyim sektörlerinde yılın başında görülen artışın son aylarda yerini yavaşlamaya bıraktığını belirterek şunları söyledi:

“Tekstil ve hazır giyim sektörleri yılın ilk döneminde umut verici bir yükseliş yakaladı ancak küresel talep dalgalanmaları ve sezon etkileri sebebiyle son aylarda ihracat hacminde gerileme yaşandı. Özellikle hazır giyim sektöründe eylül itibarıyla aylık bazda yaklaşık yüzde 40’lık bir düşüş söz konusu.”

Türk, sektörlerin rekabet gücünü koruyabilmesi için yeni pazar stratejileri ve üretim verimliliği odaklı dönüşümün önem kazandığını vurguladı.

Kaynak: IHA