<div>Diyarbakır’ın Çermik ilçesine bağlı İkiçeltik Mahallesi’nde yaşayan göçer aileler, ilkbaharın gelmesiyle birlikte yayla yolculuğuna başladı. Her yıl nisan ve mayıs aylarında başlayan göç kapsamında sürüler, Bingöl, Erzincan ve Erzurum’daki yüksek rakımlı yaylalara götürülüyor.</div> <div>Bölgenin sıcak ikliminden korunmak ve hayvanların daha iyi beslenmesini sağlamak amacıyla gerçekleştirilen yolculuk, günler süren zorlu bir mücadeleyi beraberinde getiriyor. Göçerler, uzun ve tehlikeli güzergâhlarda hem sürülerini hem de yaşamlarını ayakta tutmaya çalışıyor.</div> <div>İkiçeltik Mahallesi Muhtarı ve sürü sahibi Mehmet Emin Çiçek, mahallede 10 binden fazla koyun bulunduğunu belirterek, geçim kaynaklarının tamamen hayvancılığa dayandığını söyledi. Mahallenin tarıma elverişli olmadığını ifade eden Çiçek, hayvancılığın kendilerine babalarından kalan bir meslek olduğunu dile getirdi.</div> <div>Göç yolculuğunun oldukça zahmetli geçtiğini anlatan Çiçek, “Yolculuğumuz hem zorlu hem de tehlikeli. Mevsim şartlarına bağlı olarak aralık ayına kadar yaylalarda kalıyoruz. Havaların soğuması ve yağışların başlamasıyla yeniden memleketimize dönüyoruz” dedi.</div> <div>Aylar sürecek yayla mesaisine başlayan göçerler, bir yandan sürülerini korumaya çalışırken bir yandan da geleneksel yaşam kültürünü yaşatmayı sürdürüyor.</div> <div></div> <div></div> <div>KAYNAK: İHA</div>