?>

İYİLİK BULAŞICIDIR

NEDİM DEMİR

14 saat önce

Günümüz dünyasında insanlar her zamankinden daha hızlı yaşıyor. Sabahın erken saatlerinde başlayan koşuşturma, gecenin geç saatlerine kadar devam ediyor. Teknolojinin gelişmesiyle iletişim araçlarımız arttı ancak ne yazık ki birbirimizi anlamaya ayırdığımız zaman giderek azaldı. Oysa toplumları ayakta tutan şey binalar, yollar veya teknolojik imkanlar değil; insanlar arasındaki sevgi, saygı ve dayanışmadır.
Bazen bir tebessüm, bazen yaşlı bir komşunun kapısını çalmak, bazen de zor durumda olan birine uzatılan yardım eli, tahmin edilenden çok daha büyük etkiler oluşturur. Çünkü iyilik, paylaşıldıkça büyüyen ve yayılan bir değerdir. Bir kişinin yaptığı güzel bir davranış, başka insanların da benzer adımlar atmasına vesile olabilir.
Ne yazık ki son yıllarda olumsuz haberler, tartışmalar ve toplumsal gerginlikler gündemimizi daha fazla meşgul ediyor. Ancak çevremize dikkatlice baktığımızda hâlâ umut veren hikâyelerin var olduğunu görüyoruz. Bir öğrencinin eğitimine destek olan hayırseverler, ihtiyaç sahiplerine ulaşan gönüllüler, sokak hayvanlarına sahip çıkan vatandaşlar ve zor zamanlarda birbirinin yanında duran insanlar bu toplumun en büyük zenginliğidir.
Unutmamalıyız ki güçlü toplumlar, güçlü bireylerden oluşur. Güçlü birey olmak ise yalnızca ekonomik imkanlarla değil; vicdanlı, duyarlı ve sorumluluk sahibi olmakla mümkündür. Çocuklarımıza bırakacağımız en değerli miras da güzel bir ahlak ve iyi bir örnektir.
Bugün hepimiz kendimize şu soruyu soralım: "Bir insanın hayatına küçük de olsa nasıl dokunabilirim?" Verilecek samimi bir cevap, belki de yeni bir iyilik hikâyesinin başlangıcı olacaktır.
Çünkü iyilik bulaşıcıdır. Bir kişinin yaktığı umut ışığı, karanlık görünen birçok yolu aydınlatabilir.
YAZARIN DİĞER YAZILARI